Jump to content

Registrere båt i skipsreg - verft konkurs

Adland

Recommended Posts

Som en del av kontrakten skulle megler skipsregistrere Nord West 370'n eg kjøpte, og alt er lagt til rette for dette, inntil en i dag fikk i retur fra registeret at det må sendes inn byggebrev fra verft... Dette burde jo egentlig megler ha tenkt på, og eg visste det jo også, men så lenge Nord West er konk så er jo det et lite problem???

Forslag???

Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen....

Hvis ikke du får tak i et duplikat eller originalt byggesertifikat (bilbrev) må du reise sak etter sjøloven § 35 og få dom for at du skal ha registerhjemmel til båten; dvs at du er eier. Hvis megleren har lovet registrering i skipsregisteret, er det ikke umulig at megleren må ta regningen for en slik sak. Det koster 20-25 000 alt inklusive.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Han har tydeligvis ikkje det nei... Det står i kontrakta at båten skal registreres ja, og at eg skal kun ta tinglysingsgebyr, resten av kostnadene dekkes av selger/ megler.... Og så lenge de ikkje får alle pengene før det er gjort, så tenker eg de får det travel... :-)

Får ringe litt rundt i dag og sjekke litt, må jo la seg ordne på ett eller annet vis....

Etter litt frem og tilbake så viser det seg at vi har alle dokumentene, men skipsregisteret krever notarbekreftelse på signaturen på byggebrevet... Dvs at hadde selsskapet eksistert så hadde kopi av firmaattest som viser signaturrettighetene vært ok??I verste fall så er det vel en tur til sverige som er løsningen.. Mangler også kopi av ce godkjenning på volvoene, men det regner eg med VP kan sende.... Takker for all info!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...