Dykker Startet 20.September.2013 Link til dette innlegget Startet 20.September.2013 Ringte havnekontoret på Son idag for å høre om planene med gjestebryggene. Son Gjestehavn flytter nå GB2 litt nordover (Dampskipskaia/GB3?) og setter inn en ny brygge like lang som GB1 der GB2 nå ligger. Blir da tre gjestebrygger med utliggere. Arbeidet vil pågå utover høsten, men anlegget er åpent. Man ligger longside nå inntil videre på GB2. Son Gjestehavn stenger for sesongen 15 november såfremt isen ikke har lagt seg. Sitér dette innlegget Link to post
Yahoo3000 Svart 20.September.2013 Link til dette innlegget Svart 20.September.2013 Hyggelig at behovet for gjesteplasser øker i Son:) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 29.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Bilde fra webkamera på Son Gjestehavn idag. Den nye gjestebrygge 4 ligger fortøyd til gjestebrygge 2. Blir bra kapasitet på Son Gjestehavn når denne er montert. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Det blir bra ! Jeg håper også at de justerer døgnprisen sin noe ned. Jeg synes 280,- for en 28-fot er i drøyeste laget ! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Prisene blir nok heller justert opp for å dekke inn utgiftene til utvidelsene skulle jeg tro! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Ja, eller så burde de ha disse penga på bok med disse tidligere inntektene Blir spennende å se ! Godt de satser, uannsett, da ! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Mener det koster to hundre på spa hotellet, men det er en drøy km å gå inn til son og selve hotellet og plassen der er ikke akkurat koselig... Men om man vil spare åtti kr en natt så. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Mener det koster to hundre på spa hotellet, Ja, og det er til om med, med inngang til bassenget ! Kan ta med morgenkåpa også Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Det er ikke så dumt egentlig :-) Badstu og et varmt/kaldt bad er ok. Men selve plassen og utearealene syns jeg er ukoslige, og det er jo ikke noen form for "nærområde" utover litt spredt bebyggelse. Om man liker betong og store glassflater så er jo hotellet tingen.... Son er vel sånn ca 1000 ganger hyggeligere og koseligere, særlig på sommeren. Og trenger man å handle noe eller vil en tur på land for å spise ute så er jo Son tingen. Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Såvidt jeg fikk beskjed om i sommer så var ikke lenger inngang til basseng mm inkludert i havneleie ved son spa hotell, noe som vakte litt harme hos båtfolket som lå der. Dette må man nå betale full pris for hvis man skal bruke. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Jeg lå en natt for et par uker siden i bøye i Son,ingen båter i gjestehavna kun oss i bøye. Kl. Halv ni om morgenen kom det en kar fra Vestby kommune og pakket ut en båt som ligger i en tørr dokk i gjestehavna. For så å kjøre ut til oss i bøya for å kreve døgnleie på 200 kr......kontant! Så Son har blitt for oss et sted vi styrer unna. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 (redigert) Hvor har du det fra at det er fritt frem å fortøye i tilfeldige bøyer? Hvorfor la du deg ikke i gjestehavnen? Er du gjerrig? Men er du så vanskelig, er det nok ikke noe savn at du holder deg unna Son! Redigert 29.Oktober.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Rastløs Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Jeg skjønner godt at man legger seg på bøye. Det er mye mer behagelig en å ligge ved brygga. At man krever avgift for bøya også anser jeg som helt ok, men uten tilgang til fasiliteter burde prisen vært lavere. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Å legge seg på en bøye som du ikke vet hvem som eier, er vel direkte frekt! Og da må du vel bare være forberedt på problemer? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Å legge seg på en bøye som du ikke vet hvem som eier, er vel direkte frekt! Og da må du vel bare være forberedt på problemer? Oi, popcorntid eller holde tråden? I likhet med han over her så bør selvsagt ikke en natt i bøya koste like mye. Selv om det er koseligere så har man ikke tilgang til strøm og vann osv Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Vil vel si at Son Spa faktisk ligger i Son - det er neppe mere enn 500 meter å gå til sentrum. Et absolutt alternativ om det er fullt i Son Gjestehavn. Hvorvidt det er hyggelig der, kommer vel an på øynene som ser..... Bor selv i nærområdet og vi går både til Son og til Spa hotellet for å sette oss ned med en øl en lys sommerkveld. Legg merke til at det er lite vind på Son Spa, da dette er bygget som en hestesko. MEN, det er en kort tur fra Son Spa til Son sentrum. Dette var bare ment som hyggelig informasjon - ikke å starte en debatt!! Sitér dette innlegget Link to post
H80 Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Er det mindre vind på Son Spa enn i gjestehavna? Begge ligger vel ganske godt skjermet. Nå for tiden er det iallefall ikke plassproblemer, verken i gjestehavna eller Son Spa. Min skute ligger i Sonskilen og skal opp i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Er det mindre vind på Son Spa enn i gjestehavna? Begge ligger vel ganske godt skjermet. Nå for tiden er det iallefall ikke plassproblemer, verken i gjestehavna eller Son Spa. Min skute ligger i Sonskilen og skal opp i morgen. Sorry.... Ja, innlegget mitt over kunne missforståes - jeg tenkte på godt skjermet for å sitte ute......... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Er det mindre vind på Son Spa enn i gjestehavna? Begge ligger vel ganske godt skjermet. Nå for tiden er det iallefall ikke plassproblemer, verken i gjestehavna eller Son Spa. Min skute ligger i Sonskilen og skal opp i morgen. Lå på hotellet forrige uke og det blåste hatter og høy om kvelden og natta. Ikke noe sjø å snakke om men det blåste så det holdt. Var vel natt til Torsdag dette. Husker ikke vindretningen men var vel "fra venstre" når jeg stod med ryggen mot hotellet. Var litt bekymret mtp de båtene som lå der men uten noe særlig sjø så går jo det meste greit. Vil vel si at Son Spa faktisk ligger i Son - det er neppe mere enn 500 meter å gå til sentrum. Et absolutt alternativ om det er fullt i Son Gjestehavn. Hvorvidt det er hyggelig der, kommer vel an på øynene som ser..... Ikke for å starte debatt men det er vel strengt tatt over en kilometer ned til Son sentrum. Så noen brosjyrer på hotellet med joggeruter i nærområdet og mener at jeg husker dette. Kan vel sjekke vha gulesider om det blir en æressak :-)) Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 Lars H du kan spare deg for dine kommentarer jeg lå ikke i en tilfeldig bøye,og jeg er ikke frekk. Jeg hadde faktisk ikke trodd at du var så smålig. Jeg lå i en bøye som ligger i tilknytning til Son gjestehavn,og det står skilt på bøya at den tilhører Vestby kommune og er til benyttelse for gjester i havna. Det står også at det koster 200kr pr døgn. Det jeg ville frem til er at det er vel litt feil disponering av ansatte i kommunen. Når det kun er en båt i hele havna.Til din informasjon Lars H så hadde jeg ikke kontanter så jeg kjørte inn til gjestehavna og betalte på automaten før jeg forlot Son.Ja ,jeg er gjerrig hvis du lurer...... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2013 At gjestehavnen har bøyer, er noe jeg ikke visste noe om. Men å sutre over at det kreves betaling, synes jeg likevel er sært. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Junke Svart 30.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2013 Så lenge havnen er "åpen" har vel kommunen ansatte til å passe på og kreve innbetaling. Det hadde vært ennå særere om den som faktisk har denne jobben, IKKE hadde krevd inn penger av den ene båten Om det er riktig å holde åpent å ha folk der med en båt i døgnet, er en helt annen diskusjon -:) Sitér dette innlegget Link to post
Finna68 Svart 30.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2013 Hei! Son Gjestehavn utvides i disse dager med 280 bryggemeter. En ny 100 m seksjon og en ny 40 m seksjon. Gamle gjestebrygge 2 er oppgradert etter 26 år i sjøen og gjenbrukes som del av ny gjestebrygge 2. Heretter vil vi ha betydelig utvidet longsidekapasitet med nye 120 bryggemeter longside til betongbrygge. I tillegg til eksisterende 110 longside metere ved gjestebrygge 1 og 60 longsidemetere ved Dampskipskaia. Antall landstrømposter utvides betydelig og alt blir 16 ampere. Kapasitet pr uttak dobles til 1000 w. Se plantegning for nytt anlegg. 100 m modul får bommer på begge sider. 60 m modul får bommer på "innsiden". Fra Dampskipskaia, over fiskemottaket og til Glenneparken bygges det samtidig gangvei og ny brygge. Gjestebrygge 5/Glenneparken blir ny. De røde akterbøyene byttes til høye sorte pvc rør a la Oscarsborg. Kiwi bygget rives. Kiwi flytter inn i Europrisbygget og får større lokaler. Ser en kommentar på pris, kr 280 for 28 foter. Det er ikke korrekt. I år har det for inntil 29 fot kostet kr 250 inkl strøm, Internett, tilgang til serviceanlegget, septiksuger og avfallstømming. I lavsesong har vi denne prisen for alle båtstørrelser. En betjent havn med havnekontor, gjestehavnverter, renholder og innleid vekter om natten koster å drifte. Vi vil gjøre vårt beste for å ikke øke prisene utover indeks, til tross for pågående standardheving. Havnekassen har sponset OF med to blåbøyer ved Kjøvangen. De røde bøyene i Son Havn eies og vedlikeholdes av Havnekasen. De kan leies for kr 200. Vi holder gjestehavna åpen så lenge det er isfritt. I fjor feiret to båter jul hos oss. Vi åpner 2014 så snart det er isfritt, normalt palmehelgen. Vel møtt, både nye og gamle gjester! Med vennlig hilsen Roger Finstad Havnesjef og BP medlem Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 30.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2013 Dette var jo hyggelige nyheter, særlig hvis prisnivået ikke heves. Son er jo en perle. MEN det burde være større prisforskjell på en skarve bøyeplass for en natt uten alle disse facilitetene som du nevner, og en bryggeplass "med alt". Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Lars H. Svart 5.November.2013 Link til dette innlegget Svart 5.November.2013 Nå taues det og flyttes det brygger for den store gullmedalje i Son. Følg med på webkameraene! http://84.247.179.204:8080/cgi-bin/viewer/video.jpg http://84.247.179.204:8081/cgi-bin/viewer/video.jpg Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.