roeren Startet 21.September.2013 Del på Facebook Startet 21.September.2013 Bør batterier som er koblet paralelt, kobles fra hverandre før de lades, eller kan de stå sammenkoblet mens de lades? Vil de bli full-ladet begge to? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 21.September.2013 Del på Facebook Svart 21.September.2013 Du trenger ikke å koble dem fra hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 21.September.2013 Del på Facebook Svart 21.September.2013 Er vel ikke nødvendig å gjøre det, men jeg har gjort det under vinteropplag, dels fordi laderen egentlig er litt liten, dels fordi jeg da kan se om et batteri er dårligere enn de andre. Kanskje litt overkill det jeg gjør da, men men,,, Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 22.September.2013 Del på Facebook Svart 22.September.2013 Er vel ikke nødvendig å gjøre det, men jeg har gjort det under vinteropplag,.... dels fordi jeg da kan se om et batteri er dårligere enn de andre. Kanskje litt overkill det jeg gjør da, men men,,, Meningen her er jo bare å snakke om lading, som er besvart. Men jeg mener bestemt at det er verdt en henvisning at man absolutt bør sjekke batterier både hvert enkelt og gjerne gjentatte ganger hvert år. Stemplen "vedlikeholdsfri" forsikrer ikke for feil og skader på et batteri dreper alle andre. Bortsett av skadene kan dårlig kontroll t.o.m. være farlig. Derfor synes jeg heller at det er glupt av deg, men hverken "men men" eller "overkill". Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.