s/y-hysteria Startet 22.September.2013 Link til dette innlegget Startet 22.September.2013 Rockwool, glava? Jeg vil legge noen matter på dekk i vinter for å isolere båten litt ekstra. Har noen tips i fht til dette? Prøvde å gjøre et søk, men fant lite om det. Hvor får man kjøpt disse greiene, og hvordan gjør man det? Tips mottas med takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 Byggvarehandel har det. Isolasjonsmatter trukket med tett plast. Støpematter kalles det vel.. Behandles med varsomhet da det kan gå hull... Tror jeg har rockwoll. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 (redigert) Vintermatter kalles de, og de pleier en del byggevaresjapper å ha kampanje på i disse dager. Bare pass på å ikke perforere plasten, for da får du en isklump på dekket :-) Redigert 22.September.2013 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 Hvis du bruker disse gule vintermattene. Dekk dem veldig godt til med pressening. De forbannede kråkene syns det er veldig morro å hakke hull i den gule plasten. Reultat: En gulbrun isklump som lager rustfargede merker i dekket, som er ett helvete å få vekk. Brukte disse mattene i noen måneder i fjor. Aldri mer, spanderer heller noen kroner ekstra på strømregningen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Enzo Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 Jeg hadde slike matter på en vinter, merket ingen forskjell på isolasjonen, det var akkurat like kaldt. Den eneste forskjellen jeg merket var at det ble enda mer kondens ved lukene/vinduene som mattene dekte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.