ehrnst Startet 22.September.2013 Link til dette innlegget Startet 22.September.2013 Hei. Etter en tur fra hvaler med vår nyinnkjøpte windy 23fc har vi fått en forferdelig hyling og hakkete styring. Er servopumpen på vei til å ta kvelden kanskje? motor er en aq200 med 290dp drev. takker for svar Martin Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 Har du sjekket oljenivået ? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 22.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 nei, fant ikke ut hvordan jeg gjorde det. på servopumpa var nivået OK dog, men regner med hydraulikkpumpa til trim'en også hører med, og den skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle kontrollere nivået på Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 Sjekk at ikke oljeslangen inn til servopumpa har en knekk, struping Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 ...og det er ikke reima som hyler heller? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 23.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Den er kanskje litt stram, men ikke noe jeg kunne tenke meg har innvirkning. Har kun erfaring med remmer på bil, er vel ikke så mye forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 (redigert) tenkte at den var enten gåen (glatt/slitt ned) eller ikke var stram nok slik at pumpehjulet ikke gikk som det skulle.. og at lyden kom derfra Redigert 23.September.2013 av dante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 23.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Skal sjekke det nærmere. Men vil man få hakkete styring også? Jeg hører lyden GODT fra førerposisjon, men det kan jo forplante seg veldig Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 hvis servopumpa stopper opp innimellom blir det hakkete ja - kan være den holder på å skjære seg også og går tregt. Men vet ikke hvordan hylingen din høres ut Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 23.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Der er du faktisk inne på noe. Når jeg vrir til den ene siden så kan jeg se at pumpa må jobbe mer. kan se ut som den stoppe opp litt, hører ikke om turtallet endrer seg. Må stikke i havna å ta en video, men det er et stykke unna. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 28.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Jeg fant faktisk ut av problemet når jeg sto å skulle filme lyden for dere. tittet på videoen etterpå, så da at vannpumpe og dynamoreim stoppet opp når vi svingte til en side. så da at den reimen var veldig slakk, fikk strammet opp denne, nå virker alt å være fint :) hadde tidligere bare kontrollert servoreim, denne var helt fin Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.