Jump to content

Vinduspusserbryter Pine 4Amp klarer ikke bryte strømmen.


brs

Recommended Posts

Usikker på hva du mener. Er det slik at pusseren går etter at du har slått den helt av? Eller er det slik at intervall bare virker i begynnelsen, men så går den konstant etterpå.

Et par spørsmål til.

Er den koblet til mer enn en viskermotor?

Er der selvparkering på viskeren og virket selvparkering før du monterte intervallbryteren? Selvparkering må du ha for at dette skal fungere.

 

Har ellers vært borti at viskerbryter orginalt har vært på minusleder i noen tilfeller, og hvis det er tilfelle hos deg kan det skape krøll når en ny bryter installeres.

Link to post
Share on other sites

Står litt fast jeg. Det virker som den nye bryteren ikke slår av strømmen. Kunne vært selvparkeringen også som ikke slår seg av, men siden den virker neste gang du slår den på er det vel neppe noe galt med den. Kjenner ikke til bryteren og hvordan den kobles, så koblingsskjema hadde jo hjulpet. Mener det er med et rele også. Litt spent da jeg selv ville anskaffe meg en slik. Håper andre kan hjelpe deg, men det kan jo være feil på bryteren så da kan de vel gi deg en ny.

Link to post
Share on other sites

Tipper det har noe med selvparkeringen å gjøre. Jeg opplevde noe lignende da jeg skulle montere en ekstra visker, vikserne nektet å stoppe før begge var park stilling samtidig! Rare saker, måtte fintenke litt der for å få det til å bli rett....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

No kjenner ikkje eg denne bryteren, men lager dette innlegget utifrå "lukta" :wink:

Ein brytar som har intervall, so inneholder den mest sannsynlig ei transistorstyring, og transistorer blir som regel varme når dei arbeider, akkurat som oss mennesker. Men om transistoren vert altfor varm, kan den finna på merkelige ting, og dette å ikkje slå av er eit eksempel på det. Årsak? Det kan vera ein vinduspusser som drar meir strøm enn denne brytaren er laga for, men det kan ogso vera eit uheldig eksemplar av transistor.

 

Magne

Link to post
Share on other sites

Jeg har tre pussere i min båt. Der monterte jeg tre 20A dioder for å hindre at de sendte styrestrøm til hverandre. Litt overkill med 20A, men det var det jeg hadde liggende. http://www.ebay.co.uk/itm/SA20A-Fairchild-Semiconductor-Diode-Tvs-20V-500W-/140938477405?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET&hash=item20d0967f5d

Jeg brukte regnsensor og ikke intervalbryter men styringen går jo for det samme.

Link to post
Share on other sites

Jeg har tre pussere i min båt. Der monterte jeg tre 20A dioder for å hindre at de sendte styrestrøm til hverandre. Litt overkill med 20A, men det var det jeg hadde liggende. http://www.ebay.co.uk/itm/SA20A-Fairchild-Semiconductor-Diode-Tvs-20V-500W-/140938477405?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET&hash=item20d0967f5d

Jeg brukte regnsensor og ikke intervalbryter men styringen går jo for det samme.

Vil de si at ved å montere disse diodene på strømførende på trinn1, og trinn 2 og selvparkeringen, så tror du dette kan være løsningen på mitt problem også??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...