hawthorne Startet 22.September.2013 Link til dette innlegget Startet 22.September.2013 Har en ny DF 6 fra Suzuki. De har ikke gått mange timene i år (< 20), og jeg lurer på om noen har en liste over hva som bør gjøres? Strengt tatt holder det kanskje med ferskvannskjøring? -Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 Du finner dette godt beskrevet om du søker her Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 22.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 Skulle det vært en lenke? Får ikke opp noe (mulig det er min Mac, litt ukjent med denne) Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 22.September.2013 Link til dette innlegget Svart 22.September.2013 Oljeskift og ferskvannskjøring med frostvæske burde vel gjere godt. :-D Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Mouche Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 Ferskvannskjøring med frostveske har jeg aldri gjort noen gang på noen motor av typen utenbords, og det har gått bra i alle år. Ifjor var faktisk alt jeg gjorde på min 90hk Suzuki fra 2007 å kjøre den god og varm tilkoblet ferskvann og spraye godt med CRC 6-66 under lokket, takket for samværet på sommeren og sees til våren. Den startet på første forsøket i våres og har gått uten lyte i hele sommer. Skal kanskje legge til at antall brukstimer i fjor var rundt 20/25 timer og oljen var like ren og pen som da den kom fra butikken. I år blir det å ta hele listen med bytte av det som byttes bør inklusive impeller når jeg først er i gang. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 23.September.2013 Link til dette innlegget Svart 23.September.2013 (redigert) Som jeg skrev over så er det mange lister på dette allerede på forumet her Hva jeg gjør på 4 takere i rekkefølge er: kjører i ferskvann bytter motorolje bytter gear olje (det er viktig å sjekke at det ikke er vann i den) sprayer med crc over hele motoren - og særlig inne på elektro delen av svinghjulet smører opp fettnipler (styringen og tilten) tar ut tennpluggene - heller ca 1 teskje motorolje rett i sylinderne - drar motoren rundt 2-3 ganger med startsnora - setter inn tennpluggene igjen. Det hindrer rust i sylinderne. Her bruker jeg et plastsugerør og suger opp olje fra oljekanna - holder så over hullet på tuppen så oljen ikke renner ut - putter sugerøret ned i sylinderen og lar olja renne ut tømmer forgasser og bensinfilter (ofte bare en kopp på forgasser) for bensin (steng bensinkrana - åpne dreneringsskruen) har i stabiliseringslurium i bensinsen slik at den tåler lagring over vinteren (bensin blir gammel i løpet av noen vintermåneder) Er jeg veldig ivrig tar jeg av propellen og smører akselen med fett også. tar vel en drøy times tid til sammen. Redigert 23.September.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.