M/Y Ellen Marie Startet 21.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2005 (redigert) Hadde batteri-sjau igår. Tok ut alle batteriene for syrevektsmåling, vannpåfylling og reingjøring. Først koplet jeg fra de tre forbruksbatteriene, løftet dem frem og begynte med jobben. Radioen var på, og sola skinte...., men etterhvert gikk det opp for meg at jeg stod med "strømmen" i handa mens P4 gjallet utover nabolaget. Hmmm....merkelig. Radioen må jo være feilkoplet, tenkte jeg. Den må jå være koplet til startbatteriet. Vel, vel, jeg får finne ut av det seinere, tenket jeg og fortsatte med syremåling av forbruksbanken. Smått om sen, sånn ca etter 15-20 minutter begynte radioen å "klippe", eller hakke om du vil. ....og så døde den helt. Snodig, tenker jeg, startbatteriet burde jo tåle mer enn som så! Fikler litt med de frakoplede polskoene som tilhører forbruksbanken, og prøver et "skudd i blinde": de ledige forbruks-skoene bortpå plussen på startbatteriet. ....og hva skjer? Joggu blei det nytt liv i radioen. ????? Åssen i himmelens navn går det an, da? Koplet fra startbatteriet også, og hva skjer? Tror du pinadø ikke radioen fortsetter? Var rimelig sikker på at jeg nå var på skjult kamera, eller noe liknende. Åssen i hel## kan radioen gå uten strøm. Gav etterhvert opp, inntok heimen for ertesuppe. Grublet fælt på åssen detta går an......så går det opp for meg; jeg har jo alarm. Alarmen har et lite back-up batteri på 1,2 ah. DER er løsningen. Konklusjon; strøm er ikke lett, ihvertfall når du ikke engang vet hvor mange batterier som er tilkoplet. M/Y Ellen Marie Redigert 21.Mars.2005 av M/Y Ellen Marie (see edit history) Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
880 Svart 21.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2005 Backup batterier i radioen ??? Eller noe utstyr med UPS om bord... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Tine IV Svart 21.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2005 Backup batterier i radioen ??? Eller noe utstyr med UPS om bord... <{POST_SNAPBACK}> Har en slik bilradio jeg også .Den speller en liten stund etter at du tar av/slår av hovedstrømmen .Lurte bra første gangen ja . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
LALUNA II Svart 22.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2005 Først Var rimelig sikker på at jeg nå var på skjult kamera, eller noe liknende. Åssen i hel## kan radioen gå uten strøm. Gav etterhvert opp, inntok heimen for ertesuppe. Grublet fælt på åssen detta går an......så går det opp for meg; jeg har jo alarm. Alarmen har et lite back-up batteri på 1,2 ah. DER er løsningen. Konklusjon; strøm er ikke lett, ihvertfall når du ikke engang vet hvor mange batterier som er tilkoplet. M/Y Ellen Marie <{POST_SNAPBACK}> Ja en er ikke alltid like snartenkt hver gang .. ..spøkelser på høylys dag virker jo litt rart Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Enjoy Svart 22.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2005 (redigert) Hei "Ellen Marie" Ja der har du litt av hverdagen min, det er ikke rart det minker med hår på hode. Velkommen på kaffe i Enjoy, Er igang imorgen Onsdag ca kl 16. og blir nok til ca kl 23. Redigert 22.Mars.2005 av Enjoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.