Sofaseileren Startet 23.September.2013 Link til dette innlegget Startet 23.September.2013 Har en strøken 30 hk Yamaha 91 modell. Eneste problemet er at båten krever langstammet motor. Dette er en "ekstrabåt" nyinnkjøpt som dykkebåt sammen med en kompis, og som vi bør kjøre minst mulig penger i med det første. Hva gjør vi? Selge/ kjøpe eller bytte ( hvor realistisk er det å finne en motor som er like strøken som vår uten å betale mye ekstra?) Eller er det en ide å se etter en defekt langstammet ca91 modell, og bytte undervannshus selv? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 24.September.2013 Link til dette innlegget Svart 24.September.2013 Jeg har lang stamme liggende, men uten undervannshus.... Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 24.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2013 Nå er mitt kjennskap til påhengsmotorens onatomi og terminologo ganske ringe, men om undervannshuset er selve gearet, så har jeg jo det selv, og da er det altså bare stammen som trengs skiftes? En liten hake er at motoren viste seg å være en 96 modell, ikke 91 som selgeren trodde... Men om dette fremdeles skulle passe sammen er jeg veldig interessert, skrotnisse. Send meg gjerne en im... Sitér dette innlegget Link to post
Zarek Svart 24.September.2013 Link til dette innlegget Svart 24.September.2013 Du må ha ny og lengre aksling, girstag og kjølerør. Dette når ikke sammen om en forlenger stammen. Sitér dette innlegget Link to post
Nickberg Svart 4.September.2019 Link til dette innlegget Svart 4.September.2019 Fått byttet? ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.