Jump to content

Er oppgradert Volvo Penta D3 ok ?


Pål`ern

Recommended Posts

Har begynt og se meg om etter ny båt. Ser ut til at det enten blir Bavaria 32Sport eller 33Sport. 2007 - 2008

De jeg har sett for meg har Volvo Penta D3 190.

Har jo hørt litt av hvert om D-serien til Volvo, men spørsmålet er :

Om motorene har hatt de oppgraderinger som har vært anbefalt. Er motorene ok da

`De jeg har sett på har gått rundt 400 timer.

Link to post
Share on other sites

Vil påstå at motorene er ok da ja. Det var vel noen kampanjer på innfesting peilerør, luftfilter og et par andre småtingting innledningsvis. Har selv to stk D3-190 og er kjempefornøyd. De har gått i overkant av 750 timer problemfritt. Motorene bruker vesentlig mindre enn f.eks KAD32 (som eldre Bav 32 Sport gjerne har). Hvis du tenker på dyseproblematikken så gjelder dette D4 og D6 - D3 har en helt annen patent som ikke kan forårsake samme type skade.

Link to post
Share on other sites

Hei !

Jeg har en 2006 - modell D3 190.Har overhode ikke hatt noen problemer.VP verksted har utført 2 mindre oppgraderinger på denne for noen år siden. Så vidt som jeg husker var det vel noen oljeslanger/rør i forbindelse med turbo som ble byttet, selv om jeg ikke hadde registrert noe feil med disse. Så etter 600 timer er jeg kjempefornøyd og håper det fortsetter på samme måte !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...