Jump to content

Trenger tips til trygg plassering av dregg i båten

Brig'en

Recommended Posts

Hei!

Er livredd for at dreggen (paraply, 6kg) skal skade "omgivelsene" i min nye båt. Det er en skvett ny Brig Navigator 610.

Hvordan kan denne sikres/plasseres best for å ikke skade båten når man er på tur?

Med 4 jockeyseter blir den brukt deretter i bølgene.

Har vært unne på tanken med skumgummi rundt, men det må sitte på plass også og ikke være for mye plunder når man skal bruke den.

Alle tips mottas med takk :)

Hadde min liggende og slenge undet en luke akter lenge. Aldri noe problem da det slår lite bakerst. Men mulig du kjører hardere enn meg :)

Men nå har jeg byttet til brucekopi som skal festes på en ankerrulle på badeplatform (fra maritim.no). Paraplyen satt svært dårlig og var nok mer skadelig for båten i bruk enn under lagring.

Vurderte også andre fester for dregg som kanskje er mer passende for en rib.. feks http://www.maritim.no/fortoyning_2/fortoyning/ankerholder/dreggbeholder-syrefast-110x110x270-mm utfordringen er kanskje hvor får den plass? :)

Redigert av Whiskey (see edit history)

Baltic-pappa

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...