Jump to content

Hvor ofte bør man justere ventilene på ford 2700?


Arvor 20 Fish

Recommended Posts

Jeg stillet ventilene før ferien. Da var timetallet på ca 2500 timer. Husker ikke helt men tror de skulle ha o,45 i klaringen. Var kun 2-3 ventiler som måtte justeres litt. Tror største klaringen var opp mot 0,5. Fikk beskjed om at dyser skulle justeres på 500 timer. Vi tok dyser på en annen motor og prøvde som hadde gått nærmere 1000 timer. Her lå alle innenfor det de skulle ha. Åpningstrykk 208 til 218.

Kanskje det hadde vært mulig og enklere å brukt en slik lasersak og målt på eksosstussene ut fra sylindene om det var noe avvik i eksostemperaruren? Burde jo da få en indikasjon om foreksempel en dyse gir for lite.

Link to post
Share on other sites

Burde gå greit. For stussene fra hver sylinder i hvert fall på min med bowmann kjølesystem går jo separat ut i manifold. Og den biten fra blokk og til manifold er jo ikke kjølet. Bare å finne et slikt instrument som klarer å måle slik høy temperatur. Det jeg har klarte ikke mer enn 280 grader. Men det var veldig fint å sjekke temperatur ut av termostat og temperaturføler kontra hva instrumentet viste.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...