Jump to content

Får ikke RiksTV kort til å fungere på Finlux

Terje_F

Recommended Posts

Beklager hvis dette allerede er omtalt på forumet.

Har kjøpt en Finlux 22tommer fra Multicom og en Cam modul fra Komplett. Antar jeg har satt inn modul og kort rett vei siden jeg får abonnement-info når jeg velger conditional access under innstillingsmenyen. Kanalsøk er utført men alle kanaler bortsett fra NRKs kanaler er låst.

RiksTV kortet fungerer i Grundig dekoderen.

Det står i veiledningen for tv at man skal sjekke veiledningen for Cam modulen for innstilling men det fulgte ikke med noen bruksanvisning.

noen tips?

Må cam modulen innstalleres på noen måte utover å plugges i?

Jeg prøvde også ett kort jeg hadde brukt i en grundig motaker, og kortet virket ikke i den nye kam leseren.

Mulig at koret ditt bare virket i grundig motakeren, slik det var hos meg.

Ring rikstv og hør, mulig de programer korte ditt til den nye kam leseren

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Stemmer Sæbø, kom akkurat på det.

Når jeg kjøpte den Cam greia på Elkjop, fikk jeg beskjed om å ringe Rikstv for å få cam nummeret registrert og parret med kortet.

Sorry at jeg ikke husket det ved første innlegg.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Men du kan nappe ut hele cam modulen opp putte den inn i en annen tv.

Gjorde det på faderns TV når TV2 og Canal digital kranglet om penger og noen av tv2 kanalene ikke ble sendt på Canal digital nettet.

Han fikk ikke sett fortball på TV2 Zebra og lånte cam og kort av meg mens jeg var avgårde.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Terje_F skrev On 26.9.2013 at 18.35:

Fantastisk.

Har snakket med RiksTV og de måtte legge inn serienummeret på cam modulen og knytte det til kortet. Deretter skal jeg vente 30 til 60 minutter. Påslått tv.

Og jeg kan ikke switche mellom mitt og svigefars kort uten ringe rikstv:-(

Man har jo dette tilbudet til rikstv, i flere rom. "Må" jo ikke ha i ett annet rom i huset, en annen plass utenom fungerer også fint, koster jo nesten ingenting, tror bare man betaler for kjøp av nytt kort.

Er jo kansje litt fjusk, men fungerer.

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Guest Avmønstret#

Men kortet parres med camen så da kan man sjonglere mellom tver med cam.

--------

I "gamle dager" kunne jeg bytte kort mellom grundigdekodere uten å parre. Men den tid er over og rikstv har odde åpningstider. Åpent hele dagen når folk er på jobb og stenger på kvelden når folk ser på TV og kanskje må ha hjelp.... rare greier.

Pinkvin skrev On 26.9.2013 at 19.21:

Men kortet parres med camen så da kan man sjonglere mellom tver med cam.

--------

I "gamle dager" kunne jeg bytte kort mellom grundigdekodere uten å parre. Men den tid er over og rikstv har odde åpningstider. Åpent hele dagen når folk er på jobb og stenger på kvelden når folk ser på TV og kanskje må ha hjelp.... rare greier.

Nope, RiksTV har hatt pairing siden starten.

Og åpningstiden på kundeservice er 0800-2200 hverdager og 0900-1800 lørdager, søndager og helligdager.

Guest Avmønstret#

Eller 45w med DVD?

Mix skrev On 26.9.2013 at 20.10:

Nope, RiksTV har hatt pairing siden starten.

Og åpningstiden på kundeservice er 0800-2200 hverdager og 0900-1800 lørdager, søndager og helligdager.

Ok, beklager feilinformasjon. Grunnen til at jeg trodde det er vel at jeg hadde kort uten betalingskanaler. Da trenger man ikke å parre. Forøvrig latterlig å stenge support 1800 i helga. Kveldstid er jo da man har bruk for de.

Mariell skrev On 27.9.2013 at 12.47:

Nei det står 17W + 5W ved bruk av DVD

Terje_F skrev On 27.9.2013 at 13.53:

Men manual sier altså 47...

Terje_F skrev On 27.9.2013 at 18.31:

Dessverre. Er på hytta uten multimeter

Ser min gamle TV trekker 60 W, samme som det står på skiltet på tv`n.

Har ikke TV`n et skilt?

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Jo, det tenkte jeg ikke på:

Står 3.9a og 47w der også...

Skulle gjerne ha målt dette. Må jeg måle volt mellom pluss-pol på batteriet og pluss ledning da?

Dårlig at det ikke står noe om ulikt forbruk ved ulik bruk. Kan jo nesten ikke forbruke 47w konstant når det reklameres massivt med under 20w på de forskjellige modellene, bl.a i annonser i Båtmagasinet...

Jeg har en 23" Finlux som og trekker 47W, det står på skilt bak på TV-en. Når den kobles til strøm, trekker den 14W og den røde lampen står og blinker. Etter en stund slutter lampen å blinke og TV-en bruker da bare 7W. Når TV- blir slått på trekker den 38W uten signal, når den ikke er tilkoblet antenne.

47W må man da regne med er riktig med lyd og bilde.

Dette er målinger jeg har tatt, håper det hjelper.

Her er fasit svara.

TV-tuner:
>
> I dag sitter TV-tunere direkte på TV’ns hovedkort (chassie). Det betyr at tuneren utvikles i takt med endringene på hovedkortet. Levetiden til et hovedkort før man foretar en endring kan ofte være bare noen uker. Nå er det sånn at vi bruker det samme hovedkortet i alle våre størrelser fra 19 – 32”, så i teorien skal en 22” og 24” være like, men i og med fortløpende endringer på hovedkortet fra produksjon til produksjon vil nok TV’ene kunne oppfattes som ulike. Dette er normalt ikke synlig for den “vanlige bruker”, men har man spesielle interesser så vil man kunne oppdage forskjeller…

> Strømforbruk:
> 19” 14W
> 22” 17W
> 24” 19W
> 32” 19W
>
> Dette er strømforbruket vi oppgir ved normalt bruk. Du kan få TV’n til både å bruke litt mindre og litt mer strøm ved å endre innstillinger som farge, lyd og kontrast. På strømforsyningen som medfølger TV’n er det oppgitt hvor mye strøm som denne maksimalt kan klare og levere. I dette tilfellet 55W eller 4,6 Amp. Det har ingenting med strømforbruket til TV’n.
>
> Benytter man DVD-spilleren vil strømforbruket øke med 5 Watt.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

• 8 måneder senere...

hei løfter denne tråden i håp om å få Riks tv sine låste kanaler til å åpne seg.

Har og Finlux 22 tommer og Cam modul med Riks Tv kort og får opp nr.på Cam og kort på conditional access.

Har hatt på tv 2 i timevis uten att de låste kanalene vil åpne seg.

Er der noen som har gode råd om ka eg kan gjør for å få det til?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...