Mariell Startet 22.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2005 Jeg jakter fremdeles etter båt. Det som er frustrerende er å være her borte i skotland og ikke ha mulighert for å dra og kikke på noe av det som dukker opp. I det nye projectet jeg nå lurer på står det noe som eier sier er en VOLVO TD 60 B på 180 hk. Alder ukjent, men har vært på totaloverhaling. Kvittering medfølger ved ett eventuelt kjøp. Er det noen av dere der ute som har kjennskap til nevnte motor???????????? Sånn ca. produksjons år etc. Mariell. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
GeirKS Svart 22.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2005 (redigert) Ut fra typebetegnelsen (tror jeg) dette er en lastebilmotor, som er marinisert i ettertid. Samme motor finnes hos VP (tror jeg), TAMD63 (med turbo og aftercooler). Litt usikker på om det er forskjeller, oljespyling osv. Bør være vesentlig billigere enn en kurant motor, etter min mening, selvfølgelig litt avhengig av "kvaliteten" på mariniseringsjobben. Selve motorblokka/konstruksjonen (6,3L) er vel eldgammel, og lik f.eks. MD67 på ca. 100HK fra 70-tallet. Men nå er jeg på tynn is altså. Geir Redigert 22.Mars.2005 av GeirKS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.