Jump to content

Volvo TD 60B

Mariell

Recommended Posts

Jeg jakter fremdeles etter båt.

Det som er frustrerende er å være her borte i skotland og ikke ha mulighert for å dra og kikke på noe av det som dukker opp.

I det nye projectet jeg nå lurer på står det noe som eier sier er en VOLVO TD 60 B på 180 hk. Alder ukjent, men har vært på totaloverhaling. Kvittering medfølger ved ett eventuelt kjøp.

Er det noen av dere der ute som har kjennskap til nevnte motor????????????

Sånn ca. produksjons år etc.

Mariell.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ut fra typebetegnelsen (tror jeg) dette er en lastebilmotor, som er marinisert i ettertid. Samme motor finnes hos VP (tror jeg), TAMD63 (med turbo og aftercooler). Litt usikker på om det er forskjeller, oljespyling osv.

Bør være vesentlig billigere enn en kurant motor, etter min mening, selvfølgelig litt avhengig av "kvaliteten" på mariniseringsjobben.

Selve motorblokka/konstruksjonen (6,3L) er vel eldgammel, og lik f.eks. MD67 på ca. 100HK fra 70-tallet. Men nå er jeg på tynn is altså.

Geir

Redigert av GeirKS (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...