MajorAndy Startet 27.September.2013 Link til dette innlegget Startet 27.September.2013 (redigert) Blot en lille opdatering om at der er kommet ny software til Simrads NSS plotterserie. Den nye er version 3.0 til NSS mens der er en version 3,2 til NSE. Nye features er blandt andet: Overlay af Grib-filer Understøttelse af FLIR-kamera over Ethernet Understøttelse af flere kort på samme tid: Navionics, NV digital, C-Map mm Support af Fusion link audio server Modtagelse og markering af AIS-SART Bedre dæmpning af fart, kurs mm. ....og meget mere Flere oplysninger her: http://www.simrad-yachting.com/en-GB/Support/Downloads/NSS-Software-Update/ Redigert 27.September.2013 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Takk for tipset, MajorAndy! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 (redigert) De nye generasjonene med plottere er i realiteten spesialiserte datamaskiner med innebygd GPS og mulighet til å koble til nesten hva som helst via nettverk. Det gjør det enkelt for produsentene å oppgradere dem og å legge til ny funksjonalitet i ettertid. På den måten så blir de bare bedre og bedre med tiden (så lenge vi husker på å oppdatere dem). Ganske hærlig spør du meg! Redigert 27.September.2013 av Kenneth (KAH81) (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
abbor Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 I tillegg til det som er dokumentert har NSS med RTM 3.0 også fått muligheten til å skalere vindustørrelsene. Press Page, finn deretter på den vinduskombinasjonen hvor du ønsker å skalere størrelsene. Press og hold lenge på ikonet for denne vinduskombinasjonen. Det vil komme opp en spinnende sirkel, antar en må holde 3-4 sekunder, når en da slipper kommer det opp en ny meny som gir mulighet til å endre vindustørrelsen. I samme meny er det også opsjoner for å slå av eller editere databar. Det er mulig å ha flere oppsett med de sammed vinduene men med forskjellig skalering. Med 3.0 har NSS blitt mye raskere både når det gjelder zooming i kart og menyoperasjon. Prøv å spinne rotasjonskontrolleren så fort som mulig rundt i kartmodus, hastigheten på zoomingen er rett og slett imponerende. Hvis en bruker zoom in og out går zoomingen saktere enn ved bruk av rotasjonskontrolleren. Det er også noen store nyheter for de med nyere Mercury motorer i den nye softwareversjonen. NSS har nå fått full integrasjon med de nye VesselView 4 og 7 enheten til Mercury. VesselView 7 er faktisk en NSS7 uten ekkolodd, med spesialsoftware og med en annen frontplate. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Versjonsnummerene til NSS og NSE er ikke synkronisert. NSE 3.2 som bare er en mindre oppdatering kom i april, snart vil 4.0 som er en stor oppgradering for NSE bli sluppet. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Abbor: Har lest manualen for oppgradering, men er usikker på ei sak; Eg forstår det slik at oppdateringa må gjerast på kvart enkelt panel, sjølv om eg har fleire plottarar som står i nettverk? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Hvis du har flere NSS enheter må selvsagt oppdateringen repeteres for alle enhetene. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 ... snart vil 4.0 som er en stor oppgradering for NSE bli sluppet. Vet du når 4.0 for NSE kommer, abbor? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Har ingen dato, men så engineeringversjoner for både NSS og NSE i juli, og etter det jeg forstod var begge på omtrent samme modenhetsnivå. Basert på dette regner jeg med at NSS RTM 4.0 bør slippes om ikke alt for lenge. Siden jeg har 3 NSS og ingen NSE så har jeg ikke sjekket dette noe nærmere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.