Jump to content

Raymarine P70R autopilot, hvordan gjøre havnekalibrering?

primusmotor

Recommended Posts

Hei holder på og montere Raymarine SPX10 med P70R instrument, men under havnekalibreringen må jeg stille inn "Hardover tid"

Til roret/drevet....

Må ta tiden det tar for piloten og dreie roret helt over, men hvordan får jeg piloten til og gjøre dette?

Har prøvd og vri på hjulet, men da går bare pumpen litt nu og da.....

Står veldig lite i manualen, er det noen som har tips?

Takk for svar.

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Piloten utfører denne manøveren automatisk under havnekalibrering, men det er litt vanskeleg å ta tida då..?

Men uansett: du kan setta tida til 10-15 sek. det blir ikkje veldig feil. når du er ferdig med kalibrering, og har fått testa systemet kan du endra tida viss du føler behov.

Denne innstillinga er egentleg ei effektbegrensing for krafttilførselen til pumpa.

Står i bruksanvisningen at man må gjøre det....

1380311228.jpg

Okay, takk for svar. Har det bare slik at etter jeg monterte servo så trenger jeg kun 1'5 runde på rattet fra babord til styrbord, så kanskje 10 sekund er litt mye da?.

Mvh

Soa

Redigert av Sun 33 (see edit history)

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...