Gutek Startet 27.September.2013 Link til dette innlegget Startet 27.September.2013 Jeg har kjøpt meg nye batterier,2 x 105 til forbruk og 95 til start,alt Varta.Jeg har en Valeo 2929580 marien dynamo.14.4 volt.Dette står på en klisterlapp på dynamoen,men jeg har ikke funnet ut hvor mange ampere den yter.Noen som kjenner den og kan fortelle meg det.evt om jeg bør kjøpe ny dynamo også ? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 http://www.partsnetworkco.com/Valeo-2929580-Replacement-Alternator-Brand/dp/B00CVFUBK6 Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 27.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Nå Zach er jeg veldig takknemlig både til deg og Båplassen,dette forunderlige.fantastiske forum hvor all viktig båtkunnskap samles som i et brennpunkt !!! Og jtil Ford Mermaid som utstyrte sine motorer med skikkelig dynamo allerede på 80 tallet.Hverken den eller motoren er slitt.Etter å ha stått 20 år lagret på en låve ble den først montert i 2004 uten å ha tatt skade.Så jeg har en ny gammel Ford med bare 560 timer på telleren.Jeg har motor i mine dager - og jeg slipper å kjøpe ny dynamo.Kanskje jeg skal kjøpe et forbruksbatteri ekstra .Nå vet jeg at jeg har dynamo som kan fylle det.Det gjør jeg i morgen mens jeg kan få batteri av samme type som de jeg allerede har. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.