Poseidon Startet 27.September.2013 Link til dette innlegget Startet 27.September.2013 Vi satser på å gjenta suksessen fra tidligere år, med nytt D5L-kompaktkurs (og D5LA) her på baatplassen Nå som tidligere legger vi opp til å arbeide oss gjennom hele pensum via nettet, med presentasjon av nytt stoff, kartseilas og oppgaveløsing inne på en del av baatplassen som vi kaller for "Klasserommet vårt".D5L-kompaktkurset starter i oktober og i tillegg til arbeidet på nettet har vi to obligatoriske samlinger ombord i Nattruten SANDNES i Stavanger havn. Samlingene foregår i februar og april 2014. Kursdeltagerne kan bo rimelig og greit ombord i skipet.I løpet av kurset gjennomgår vi disse fagene ihht læreplanen fra Sjøfartsdirektoratet: Navigasjon Navigasjonshjelpemidler Sjøveisregler og brovakthold Skipslære Sikkerhet Motor og teknologi På de nevnte samlingene gjennomgåes stoffet enda en gang, supplert med oppgaver og øvelser - og så avsluttes hver samling med eksamen i tre fag. Her er kjøreplanen for D5L-kurset denne vinteren: Her er programmet for samlingen i februar 2014: og her er programmet for samlingen i april: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 27.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Den var rask!Kveldens første påmelding er på plass, så det er bare å henge seg på - ja, og så har vi ca 12 stk som har meldt seg på tidligere og bare ivrer etter å komme igang ... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Tempest Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 ? Gleder meg! Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Poseidon Svart 28.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 På spørsmål kan bekreftes at den gamle grensen på 50 bruttotonn er fullstendig borte fra kvalifikasjonsforskriften.Dvs nå kan man med D5L-sertifikat føre båt opp til 24,00 meters skroglengde i "Stor kystfart". Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Vedvards Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Noen Østlendinger som har meldt seg på her? Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Noen Østlendinger som har meldt seg på her? Det nærmer seg for min del, må ta noen interne avklaringer først. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Poseidon Svart 3.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Det nærmer seg for min del, må ta noen interne avklaringer først. Foreløpig har jeg registrert Asker, Kolbotn, Larvik og Maura på østsiden av vannskillet. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Vedvards Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Jeg teller også på knappene.... Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Vil det si at man kan føre opp til 24 meter uavhengig av bruttotonnasje ? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Vil det si at man kan føre opp til 24 meter uavhengig av bruttotonnasje ? Ja :) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Poseidon Svart 3.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Vil det si at man kan føre opp til 24 meter uavhengig av bruttotonnasje ? Det stemmer Ørjan - og du som er så heldig å bo i Stavanger kan jo også være med på D5L-kurset som går her i byen på kveldstid. Her inngår også praksistur, med nattseilas og instrumentnavigasjon, som en del av D5L-kurset ... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 5.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2013 Det siger inn påmeldinger, men vi har fortsatt plass til flere ombord i den romslige SANDNES: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ruby Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Her er vi 2 i familien som ønsker å delta, men må avvente bekreftelse av en evt jobbreise som vil kollidere med en av samlingene i Stavanger. Får dette avklart i slutten av neste uke, håper det ikke er for seint å bekrefte påmelding da..... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 13.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Her er vi 2 i familien som ønsker å delta, men må avvente bekreftelse av en evt jobbreise som vil kollidere med en av samlingene i Stavanger. Får dette avklart i slutten av neste uke, håper det ikke er for seint å bekrefte påmelding da..... Hei igjen Ruby, jeg beklager sen tilbakemelding, men det går helt fint om påmeldingene drøyer ut neste uke ... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Kaptein_Myrvold Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Hva koster dette kurset? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 16.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Hva koster dette kurset? D5L-kompaktkurset, inklusive lærebøker, sjøkart, materiell, hjelpemidler, eksamensgebyr og alt det andre som vanligvis kommer ekstra, koster NOK 13.500. Det eneste som kommer i tillegg er den enkeltes utgifter til reise og opphold i forbindelse med de to samlingene. Her pleier noen å finne private løsninger, men de fleste velger å bo og spise ombord i SANDNES. Prisen har jeg forøvrig klart å holde fast i flere år, men jeg ser for meg at den må stige litt neste år ... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Vedvards Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Da er jeg påmeldt Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 19.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2013 Da er jeg påmeldt Ja, det er registrert og du har forhåpentlig fått bekreftelsen. Fortsatt har vi plass til flere på samlingene ombord i SANDNES, så det er bare til å melde seg på Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 20.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2013 Her er vi 2 i familien som ønsker å delta, men må avvente bekreftelse av en evt jobbreise som vil kollidere med en av samlingene i Stavanger. Får dette avklart i slutten av neste uke, håper det ikke er for seint å bekrefte påmelding da..... Dermed var de to neste på plass og bekreftet, fint at dere fikk det til å passe. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 25.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2013 Endelig! Det har gått litt "hals over hode" her hos meg de siste 2-3 ukene, med samtidig start av flere kurs og mye ekstra i forbindelse med min andre hobby som er Norsk Forening for Fartøyvern, men nå skal vi være klar til å starte! Følgende mail er nå nettopp sendt ut til alle påmeldte på D5L-kurset her på baatplassen.no Hvis noen mener at de har meldt seg på, men allikevel ikke får denne mailen, da ber jeg om snarlig tilbakemelding slik at vi kan finne utav sakene ... God dagen gode båtvenner,denne likelydende standardmailen sendes til alle som foreløpig har registrert seg på D5L-kompaktkurs som går i samarbeid med www.baatplassen.noDet nærmer seg kursstart og jeg har nå fått inn nødvendig materiell; dvs utsending av materiell vil begynne allerede i neste uke og gå fortløpende etter hvert som betalingen kommer inn på konto. Det hadde vært fint om jeg kunne ha fått ut alle pakkene i løpet av uke 44, slik at vi virkelig kommer igang i uke 45 som vist på den reviderte kjøreplanen.For å komme igang er det altså nødvendig å gå gjennom følgende skritt: 1) De som ikke allerede er registrert på www.baatplassen.no må ta turen innom der og registrere seg som bruker. Brukernavnet dere har valgt/registrert må så opplyses til meg slik at jeg vet med sikkerhet at vi får alle med oss. 2) Kurspengene (eller resten av kurspengene for dere som har betalt forskudd) betales inn på Baatskolen POSEIDONs konto 3315 07 19947; husk å oppgi hvem innbetalingen kommer fra! (Noen nettbanker forlanger fullt navn og adresse på mottager og det er "Baatskolen POSEIDON, Jan Welde, Oddmund Viks vei 1, 4024 Stavanger.) Totalprisen på kurset er i utgangspunktet NOK 13.500 "all inclusive", men noen har meldt seg på som grupper, dvs fra kystlag, båtforeninger, vennegrupper, osv. Disse har avtalt rabatt ihht til gjeldende satser - og det er det fortsatt mulig for også andre å gjøre. 3) Når kurspengene er mottatt på konto gjør jeg to ting: sender ut "Pakken" dvs alt materiell som inngår i kurset og gir baatplassen.no beskjed om at bruker med navn sånn-og-sånn skal slippes inn i "Klasserommet vårt" på baatplassen.no. Da vil dere ved neste innlogging få opp et nytt åpningsbilde hvor dere vil se oversikten over alle fagene som vi går gjennom. Forhåpentlig ser dette forståelig og greit ut?????Men hvis dere har spørsmål, kommentarer eller andre tilbakemeldinger er det selvfølgelig bare å ta kontakt!Med de beste hilsenerJan / Poseidon / 900 81 452www.baatskolen.no Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 3.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Idag gikk en ny ladning med D5L-pakker til kompaktkursdeltagere, land og strand ... Denne gangen har vi deltagere fra Sunnhordland til St. Petersburg - og vi har fortsatt plass til noen flere som vil være med på D5L-kompaktkurset. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 14.November.2013 Link til dette innlegget Svart 14.November.2013 Vil gjerne være med på dette, men får ikke mulighet å få vært med i år. Men om det blir tilsvarende kurs neste år, er jeg med:) Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
BingoBonzo Svart 14.November.2013 Link til dette innlegget Svart 14.November.2013 Hei! Finner ikke et eget "klasserom" her på BP, er dette igangsatt nå? En uke siden jeg mottok pakken min. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Poseidon Svart 20.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2013 Hei! Finner ikke et eget "klasserom" her på BP, er dette igangsatt nå? En uke siden jeg mottok pakken min. Javisst, nå er vi igang og såvidt jeg kan se er du kommet på plass i "Klasserommet vårt". idag fikk vi forøvrig 14 nye deltagere på dette kurset, det er en gruppe fra fra Fiske og fangst på Rygjabø vgs som kombinerer skolearbeidet med kompaktkurs for å oppnå sertifikat som Fiskeskipper kl C. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Kyrre Slind Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Hei! Jeg finner heller ikke Klasserommet noe sted på baatplassen? Er det dette forumet som kalles Klasserommet? Hilsen Kyrre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.