Poseidon Startet 27.September.2013 Del på Facebook Startet 27.September.2013 God dagen gode båtvenner,nå har jeg hatt ganske mange henvendelser fra fjorårets D5L-deltagere, og noen fra mange år tilbake, med påmeldinger og utålmodige spørsmål om D5LA-kurs her på baatplassen.noSvaret er enkelt og greit: ja, det kommer, det kommer ;-)Kjøreplanen er lagt og vi starter i uke 46 nå i oktober og samlingen blir i Stavanger 28. febr. - 2. mars 2014.D5LA er altså en påbygning til D5L slik at man får utvidet D5L-sertifikatet sitt fra "Stor kystfart" til World wide". Med D5LA-sertifikat kan man altså føre fritidsbåt med skroglengde inntil 24 meter over hele verden. Til orientering kan nevnes at Croatia holder de norske sertifikatene så høyt at der gir man innehavere av norsk D5LA-sertifikat rett til å føre båt opp til 500 bruttotonn - og det er en ganske stor båt!!!!Pensum for D5LA er astronomisk navigasjon, dvs med sekstant og solhøyer, supplert med en del meteorologi, oceanografi, innsjekk/utsjekk, CEVNI og diverse andre småting som kan være praktisk for båtfolk som skal på langtur - eller som drømmer om å dra....Det er bare til å melde seg på.Det finnes mer informasjon på våre hjemmesider, eller ta kontakt hvis du ellers lurer på noe! Her er kjøreplanen for D5LA-kurset: ... og her er programmet for samlingen i febr.- mars 2014: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 5.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2013 Det er fortsatt mulig å melde seg på D5LA. Her er et bilde fra fjorårets D5LA-samling ombord i Nattruteskipet SANDNES: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 8.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2013 Nå er vi klar til å starte vinterens D5LA! "Pakkene" ligger ferdig stablet og de går ut etterhvert som påmeldingene faller på plass. Spørsmål? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Halibuthunter Svart 14.Februar.2014 Del på Facebook Svart 14.Februar.2014 Nå er vi klar til å starte vinterens D5LA! "Pakkene" ligger ferdig stablet og de går ut etterhvert som påmeldingene faller på plass. Spørsmål? Hei JanØnsker å delta på D5LA den 28.2 - er det plass ? Meldte meg på i Stavanger på D5L - kurset, men har ikke fulgt godt nok med. Mvh Morten Willumsen Tromsø Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 14.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2014 Hei Jan Ønsker å delta på D5LA den 28.2 - er det plass ? Meldte meg på i Stavanger på D5L - kurset, men har ikke fulgt godt nok med. Mvh Morten Willumsen Tromsø Hei igjen Morten, Det kan vi selvfølgelig ordne! Vil du ha materiellet tilsendt, eller tar du alt på sparket når du kommer? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Halibuthunter Svart 17.Februar.2014 Del på Facebook Svart 17.Februar.2014 Hei Jan Flotte greier - da kommer jeg til Stavanger den 28.2. Jeg regner med at jeg kan bo ombord på "Sandnes" som sist. Det er OK at jeg får materiellet når jeg kommer. Da sees vi ! Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 17.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2014 Flotte greier Morten, det er notert. Du kan selvfølgelig bo og ha fullpensjon ombord i Sandnes, som sist. Velkommen skal du være. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.