Bmwx1xdrive25d Startet 27.September.2013 Link til dette innlegget Startet 27.September.2013 Ønsker å montere hydraulisk åpne/lukke mekanisme til båten min. Hydrolift f23. Noen som vet hvor enn får kjøpt dette? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Dolviking Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Maritim har Lenco eletriske lukeløftere og det er det du vil ha :-) Sitér dette innlegget Link to post
Holmedal Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 De elektriske til lenco bråker noe dyrisk...mer smooth med hydraulisk.... Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Du får bygge deg en selv. Hør med nærmeste Hjelpemiddelsentral om de har noen utdaterte rullestolheiser med hydraulikk og plukk pumpe og sylinder fra en slik. Lag fester og monter... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 28.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Du får bygge deg en selv. Hør med nærmeste Hjelpemiddelsentral om de har noen utdaterte rullestolheiser med hydraulikk og plukk pumpe og sylinder fra en slik. Lag fester og monter... Ikke dumt forslag. Og skal ha det i bakhodet, men jeg hadde håpet å finne et sett som var delvis ferdig. Sett det er en del båter som er levert med det, eller ettermontert. Men skal se litt på det, har ikke tekt på slike heiser som en mulighet. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Jan E. Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Hvordan går de Lenco sine? Motorklumpen står stille, og staget slider igjennom motoren og ut på andre siden? En har også disse (En finner mange billigere ved å søke på "electric hatch actuator") Har denne på min, og den bråker ikke noe særlig. Selvfølgelig mer en hydraulisk, men langt fra dyrisk. Det med hjelpemiddelsentralen er et godt tips. De leverer ikke ut brukt utstyr igjen. Så MYE går rett i søpla på baksiden, selv om det er nesten som nytt. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Mix Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Har du Bennet Trimplan kan du bruke eksisterende HydraulicPowerUnit også til lukeløftere. Eller installere egen HPU til formålet. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 28.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 jeg har kun tilt på drevet, ikke trimplan. Men har lurt på om jeg kan bruke sylindre og pumpe fra et drev? Spørs om de løfer høyt nok. Men syntes de elekriske som Lenco har tipset av Dolviking virker interesante. Men hydrauliske hadde vært grommest da:) To brukte sylindre og ei pumpe fra et drev tror jeg kunne ha blitt fornuftig pris, og brukbart system. Regner med de er sterke som juling siden de orker å dytte drevet ut når en kjører med pådrag. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Aq 28 Ht Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Det står (sto) slike på begge mine motorluker. http://ucs.ultraflexgroup.com/articoli_inglese.asp?sart=92&art=423 De har innebygd motor og tar nesten ingen plass, den ser ut som en sylinder. Den bråker ikke mye heller. Jeg har demontere mine da de sto litt i veien, og jeg ville ikke bruke strøm eller vente på at de skulle løfte lukene opp og ned, da motorrommet også er stuverom hos meg, så er det enklere å ha disse manuelle. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 (redigert) Her er nok det trådstarter etterspør http://www.go2marine.com/product/89460F/hydro-hatch-lift-system-hydraulic-ram-lift.html Og her er bennet hydrauliske lukeløftere Redigert 28.September.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ebonita Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Kan det inte vara en sniklösning att bara sätta avlastande gasfjädrar? Enklare och billigare. Det har jag på de flesta luckor ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.