jensemann2 Startet 28.September.2013 Link til dette innlegget Startet 28.September.2013 http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=43772487 Hva vil det koste å reparere denne? Er det utskiftbare foringer på denne motoren, eller må hele blokka byttes når det er riving i sylindervegg? Kan man evt bruke en blokk fra en tilsvarende bilmotor? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 (redigert) Det er utskiftbare foringer, og blokken er i aluminium, så det er ikke bare å bare å sette denne i pressa, men det er altså mulig å bytte kun foring. Redigert 28.September.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 28.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Ok. Er 30.000 en upris for denne motoren? Man må vel gjerne bytte alle stemplene med nye av keramisk type for å unngå fremtidig havari? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 er jo noen biler som bruker en slik 1,7 liter - går den overens med båtutgaven? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jensemann2 Svart 28.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 ja det var det jeg tenkte på også.. vet ikke om blokken til båt er ekstra forsterket? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 (redigert) Nei blokken er ikke forsterket, det er en Isuzu motor, og det er akkurat samme motoren som sitter i en Astra, i det minste er blokken lik. Redigert 28.September.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 6.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2013 Vil en slik motor passe på mitt eksisterende alpha one drev som er montert på 5,7 liter bensin, dersom jeg bytter ut nedre drevhus med rett utveksling? Eller må bakplate og innsiden av transom byttes også? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2013 var det ikkje i overkant av 50 tusen de sa som hadde vært gjennom denne prosessen skal tru Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 6.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2013 Ok. Jeg så på stempler til den motoren på Ravns garage, men de kostet bare 1600 pr stk. Da er det sikkert av den gamle utgaven. Tror det var bare stempler og wastegate som ble byttet på garanti for å unngå havarier i fremtiden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.