birk79 Startet 28.September.2013 Link til dette innlegget Startet 28.September.2013 Sist jeg var ute med båten begynte drev inndikator å leve sitt egent liv. Indikator på drevet viser at drevet er tiltet helt opp, men det står fortsatt i normal posisjon. Stopper motoren , starter den igjen viser da riktig posisjon før den etter en liten stund går oppover igjen. Drevet står fortsatt poå samme plass. Forslag på hva som er galt Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 På toppen av drevet (styreklokka).står ett lite plasttannhjul,dette tannhjulet går inn i ei skinne som er festa på drevet,når du kjører drevet inn og ut,,,kan være noe som er defekt der..skinna har løsna..eller noe annet...lett å sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
birk79 Svart 28.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Må du ha båten på land for å sjekke dette? Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Kan nok sjekke når den ligger på vannet,men er noe i stykker må den nok på land.. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 min indikator står på rundt 20 hele tiden. kan noen på en tegning eller bilde vise hvor denne sensoren står? Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 29.September.2013 Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 Bla deg ned på side 150-153..så vil du se hvordan den ser ut..og hva den gjør:-) http://l-36.com/manuals9/Volvo_Penta_Workshop_Manual.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Scand7100 Svart 29.September.2013 Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 Sjekk ledningene. Mine var sorte fra kontakten og fremover. Jeg byttet de ut og måleren ble frisk.. Hadde samme forløp som du Sitér dette innlegget Link to post
birk79 Svart 2.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Hvilke kontakt er det mener? Å er det helt frem til bryterpanel? Sitér dette innlegget Link to post
Scand7100 Svart 3.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2013 Er en kontakt etter ca20cm fra sensoren. Derifra og en meter av ledningen min var helt sort. Og med det mener jeg att kobberen inni ledningen er sort. Dette ser du ved å avisolere en bit. Sort kobber = dårlig lede evne på ledningen og gjør måle utstyr helt kokko.. Og er typisk på gammelt båt el anlegg.. Legg deg opp nye ledninger fra skjøten og fram til bryterpanelet midlertidlig for å utelukke ev feilen.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.