Jump to content

Utenbordsmotor. Hvordan overvintre på sjøen?

Executive

Recommended Posts

Jeg vurderer å skaffe meg en båt med visp bak. Hvordan tilrettelegger man for opplag på sjøen med sånne motorer? Det kan fryse litt rundt båten. Motoren bør vel tiltes opp. Men blir det stående vann noe sted i skaftet som kan fryse og sprenge tingogtang?

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Min erfaring er fra 2 vintre med Suzuki DF 115, og 3 vintre med Yamaha F 225. Eneste konservering jeg gjorde, var å spraye motor under deksel med 6-66 på høsten. Men motorene ble jamnlig startet opp, når det var mildvær. Ingen problemer overhodet.

Hvis jeg skulle ut i minusgrader, så lot jeg motor stå nede en time før oppstart, i tilfelle is rundt impeller.

Hvis motor ikke skal brukes, så er det bare å konservere på land, og padle/slepe den på plass.

Jeg har vært nøye på anoder, og hatt skille mellom motorbrakett og kopperholdig bunnstoff.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...