Pål`ern Startet 29.September.2013 Link til dette innlegget Startet 29.September.2013 Skal kanskje kjøpe meg båt på Vestlandet, og bytte inn den jeg har her i Oslo. Har noen en ide om hvordan dette kan gjøres, og eventuelt kostnad rundt dette? Jeg har en 27 fot motorbåt som veier ca 2.5 tonn. Denne skal da i såfall fra Oslo til Bergen. Båten som skal fra bergen til Oslo er en motorbåt på 33-34 fot og en vekt på 5 tonn+++ Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 29.September.2013 Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 En kompis fikk en pris på en 27 foter på ca 10.000,- en vei. Vet ikke om det dobler seg, men han endte opp med å ta den sjøveien og brukte vel rundt 6-7000,- i drivstoff... Var veldig fin tur da! Sitér dette innlegget Link to post
Leieskipper Svart 29.September.2013 Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 (redigert) Hei. Du kan få et mer spesifikt tilbud av meg for å gå den sjøveien når og hvis det blir aktuelt med ny båt. Jeg transporterte nylig en 32 foter fra Stavanger til østlandet. Det som drar opp prisen på sjøtransport er først og fremst drivstoffutgiftene. Rundt regnet så bruker 100 HK ca 20 liter diesel i timen, så kan du egentlig bare regne det ut selv alt etter motorstørrelse og marsjfart. På lastebil blir det fort dyrt med en så stor båt som du snakker om. Bredden kan gjøre at du må ha følgebil, og så er det høyden da, går den gjennom tunnellene? Har du forresten vurdert om den går på en godsvogn med toget? Redigert 29.September.2013 av Leieskipper (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pål`ern Svart 29.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 Godsvogn har jeg ikke tenkt på nei, men det kunne kanskje være noe.... Går det store skip denne veien, som kan ta med en båt? Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 1.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2013 Jeg brukte Norlines fra Fredrikstad til Bergen for 2-3 år siden for en 32 fots motorbåt, og betalte 13.500,-. Måtte kjøpe egen krybbe for transporten da de hadde spesiell krav til denne, men den solgte jeg til Norlines etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Ksveggen Svart 5.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2013 Er den ikke over 4 mtr høy så kan den jo fraktes landeveien!:) husk du må ha følgebil om den er over 3 mtr bred? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.