Jump to content

TMC elektrisk toalett - problem med kvern/kniver

Bonaqua

Recommended Posts

Har eit ca 8 år gammelt TMC toalett med kvern. Fekk plutseleg problem med at "fast" avfall i toalettet ikkje pumpes ut. (Kjem tilbake i bollen ved forsøk) Kun flytande (les: urin) har ingen problem. Noken som har hatt tilsvarande problem? Kan det tenkast at det er kniver/kvern som er defekt? Er det i det heile mulig? Har monteringsdokumentasjonen og det ser ut som heile "sjitten" skal passere eit rimeleg lite hull etter at kniver har gjort jobben. Gode forslag?

Ta av den stussen som slangen til tanken sitter på (festet med tre små skruer med muttere) og rengjør åpningen der og klaffeventilen som kan sette seg fast. Samtidig får du sjekket at ikke slangen videre er helt igjengrodd av urinstein. Jeg hadde det samme problemet selv en gang, og da var åpningen i slangen så liten at jeg ikke kunne stikke inn en blyant!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...