Bonaqua Startet 29.September.2013 Link til dette innlegget Startet 29.September.2013 Har eit ca 8 år gammelt TMC toalett med kvern. Fekk plutseleg problem med at "fast" avfall i toalettet ikkje pumpes ut. (Kjem tilbake i bollen ved forsøk) Kun flytande (les: urin) har ingen problem. Noken som har hatt tilsvarande problem? Kan det tenkast at det er kniver/kvern som er defekt? Er det i det heile mulig? Har monteringsdokumentasjonen og det ser ut som heile "sjitten" skal passere eit rimeleg lite hull etter at kniver har gjort jobben. Gode forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.September.2013 Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 Ta av den stussen som slangen til tanken sitter på (festet med tre små skruer med muttere) og rengjør åpningen der og klaffeventilen som kan sette seg fast. Samtidig får du sjekket at ikke slangen videre er helt igjengrodd av urinstein. Jeg hadde det samme problemet selv en gang, og da var åpningen i slangen så liten at jeg ikke kunne stikke inn en blyant! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fusebox Svart 6.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2013 Ikke helt uvanlig at vi må streve litt med å få gjennom enkelte saker og ting med vårt TMC elektriske toalett. Størsteparten forsvinner, men enkelte småbiter kommer iblant tilbake og kan være omtrent umulige å få avgårde. Løser det med en god dott dopapir på toppen, så forsvinner det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.