Jump to content

Mulig å gå Drønspollen, Austevoll med 21 fots båt?


Estelle

Recommended Posts

Jeg er ikke lokalkjendt men fartta rundt lit i Bergensområdet med MTB vet ikke helt hvor du tenker å gå. Skal du gå inn i pollen? Det er tørrfall i nord der så det går nok ikke å gå igjennom, om jeg ser. Rett på kartet da... Har bare navionics hjemme på Ipad. Eellers så var det et smalt sund i Austevoll som heter kyrkjesundet, mellom store og lille skorpo, som vi gikk i 30 knop igjennom

bilde

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

For meg virker det ut i fra det jeg har sett på kartett og det Stiffler sier, at dette er en led man kun går om man har lokalkjennskap og eller er veldig sikker på hva man driver med.. Jeg ville ikke tatt sjangsen m ed egen båt der. Tar man sjangser eller feilbedømmer kraftige tidevannsstrømmer kan det gå galt. Jeg var med på spektakulær manøvrering/navigering i Marinen. Det har gått galt mange ganger! Vi hadde flaks eller var heldige, alt etter som, men en båt på vår squadron gikk på grund på indre Hustadvika. Vi gikk 30 knop.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...