Jump to content

Valgets kval...Suzuki DF150 eller E-tec 150?


Executive

Recommended Posts

Mulig at vi med våre kalde norske farvann da ikke trenger full effekt av impelleren...

 

Ja nå tenkte jeg ikke at det var noen vits å bestille olje helt fra USA, men det gir en pekepinn på at det bør være mulig å prute eller gjøre kvantumskjøp sammen med andre og få en mye lavere pris.

Men Jetcarrier sender jo med båt så det er jo alltids mulig å få over et fat ....

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Etec:

 

Gir, tomgang, injektorer og til slutt powerheads. Snakket med en som jobbet der nå i kveld. Dem har enormt hardt bruk da, sleper alt mulig med dem og kjører oppi fjæra med opptiltet motor. Yamahaene har holdt til nå. 60-150 hk'ere motorer.

 

Kanskje ikke helt vanlig bruk og sammenlignbart med oss som bruker dem til hobbybruk. Men gir vel en indikasjon uansett.

 

Kjenner noen som jobber i et firma nedi dine hjemtrakter, de har noen E-tec motorer som heller ikke har vært problemfrie. Har visst vært mest girtrøbbel der i gården

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

...en pekepinn på at det bør være mulig å prute eller gjøre kvantumskjøp sammen med andre og få en mye lavere pris.

Men Jetcarrier sender jo med båt så det er jo alltids mulig å få over et fat ....

Vil DU ta deg av slikt kvantumskjøp da?

Pris på døra/liter?

I så fall melder jeg min interesse. (Men må vel tune om til 100-olje. (Har 50-olje i dag...)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post

Har ikke E-tec jeg da.. foreløpig :smiley:

 

Skal man være ekstra snill med E-tec'en sin så kjører man XD100 olje med standard setting.. men da må man i alle fall helst få grei literpris.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
  • 5 uker senere...

Valgets kval ja....tråden er jo rent til å bli svimmel av. Men valget ble tatt for litt siden. Det endte opp med 4T OG registerreim. Det siste skulle jeg jo iallefall ikke ha. Men etter litt forhandlinger ble totalprisen den samme uansett hvilken motor jeg ønsket. Det viktigste momentet ble faktisk at Yamaha har en forhandler med verksted jeg lett kan nå sjøvegen om det blir nødvendig. Uansett litt greit å benytte betalt service i garantiperioden. Satser på at Yamaha F150 er en god motor. :pray:

Redigert av Executive (see edit history)

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post

å bytte registerreim på påhenger er vel stort sett barnemat sammenlignet med dagens moderne tverrstilte bilmotorer.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Regner med at det går greit ja. Men jeg har utviklet "senskader i form av nevrologisk kløe :giggle: " etter å ha byttet selv på diverse biler oppigjennom årene. Audi A6 med V6 bensin tar kaka for å si det sånn. Ut med hele fronten for å komme til den forbaska strikken. Jeg har skrudd nok. Det meste av service kommer til å settes bort tenker jeg. Derfor vant den motoren som har lokal representant. Yamaha er jo et greit merke på bruktmarkedet også da om det blir aktuelt en gang :yesnod:

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...