Tallisman Startet 3.Oktober.2013 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2013 Da er de bare og konstatere att etter Og ha fjernet alt gammelt bunnstoff med. Kalkblåsing og behandlet bunnen på ny igjen etter Seajet.s forskrifter så går min Båt ca 2, 2 knop bedre. Med 2700 omdreininger gjekk jeg før med 13 knop. Med same omdreining ligger jeg nå på 15,2 knop. Spørsmålet er om hvor lenge dette varer. Noen som har gjort tilsvarende jobb og har erfaring og dele om dette er noe som varer eller vil jeg ganske snart falle tilbake til 13 knop som jeg gjorde tidligere før jeg kalkblåste bunnen?. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SuperGnisten Svart 3.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2013 Glatt undervannskrog gir bedre fart, pga mindre friksjon.. men jeg tror seilerene har mer igjen for det enn raskere motorbåter.. Vi fikk 0,8 knop bedre fart på båten etter spyling før NM... Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post Share on other sites More sharing options...
Tor Arild Svart 3.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2013 For å bevare denne effekten til neste år, bør du gå over båten med en eksentersliper før påføring av nytt bunnstoff. På denne måten har du glatt bunn etter påføring av bunnstoff hvert år Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
grawis Svart 3.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2013 For å bevare denne effekten til neste år, bør du gå over båten med en eksentersliper før påføring av nytt bunnstoff. På denne måten har du glatt bunn etter påføring av bunnstoff hvert år En annen mulighet for å få effekten til å vare, er å bruke båten så ofte at all dritt skvetter av på turen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Svart 3.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2013 Godt jobba Er det halvplaner då ? Kan være drifstofføkonomi slik. Treng vel ikkje nytt bunnstoff igjenn allerede til våren Bare opp å spyle før ferieturen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
M/B Cathy Svart 3.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2013 Jeg er i samme prosess. Skal ha 3 lag bunnstoff, ett lag rødt underst mot primeren, så 2 med blått. Så flekker jeg bare når jeg ser rødfargen komme frem. Man skal absolutt ikke male båten hvert år. Bare flekkes. Så holder du speeden oppe lengre ;-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 3.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2013 jo større fart jo mindre har bunnen å si siden mesteparten av den er over vann. men de fleste båter går jo med middels fart og da er det viktig med ren og glatt bunn Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Tallisman Svart 3.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2013 Godt jobba Er det halvplaner då ? Kan være drifstofføkonomi slik. Treng vel ikkje nytt bunnstoff igjenn allerede til våren Bare opp å spyle før ferieturen. Båten er en halvplanende Saga og jeg Kommer heretter til og satse på att det holder med renspyling i lange tider framover og blir det behov for og påføre nytt Bunnstoff så kommer jeg til og bruke bunnstoff som er godt uttynnet. Ikke noe mer av tjukke lag med bunnstoff for mitt vedkommende . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.