Jump to content

Sterling Pdar laderegulator, kan den monteres i motorrommet?


Kaptein Klein

Recommended Posts

Med normale dynamoer mellom effektiv 3 og 8A feltstrøm utvikles det normalt ikke nok temperatur

og ved normale forhold starter denne viften vanligvis ikke en gang.

 

PDAR er bare forberedt for det meste og viften gjelder mer for "ekstreme" tilfelle.

Dvs. hvis den står montert på et grisevarmt sted, eller når den må håndtere maks feltstrøm over lang tid.

Eller hvis den regulerer "større våpen", for å si det så.
Tross alt kan PDAR arbeide med (sikker) over 15A (og praktisk prøvd 20A) feltstrøm.
Og da tenger man litt kjøling.

 

Det er bare alltid verdt en henvisning at man burde unngå å montere

hvilken som helst effektelektronikk på veksel-tempererte rom i det hele tatt.
Men det er bare med bakgrunn om fysiske påkjenninger som man kan spare utstyret for, hvis man mener det godt.

 

Så ikke vær bekymret om å montere en PDAR på et vanlig motorrom, t.o.m. når den er tett isolert.
Sålenge motoren din klarer seg med temperaturene går det vanligvis også fint for PDAR.

 

:seeya:
Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...