Jump to content

Feiing av røykrør


Sigurd

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen som har erfaring med, eller gode forslag til hvordan jeg enklest feier røkrøret fra dieselkjelen i varmeanlegget. Røret er ca 1.5m langt og har ca 2" innvendig diameter. Det går ut gjennom skutesida og har på veien 2 stk 90graders og ett 180graders bend. Feieluker fins ikke og jeg kommer kun til utenfra. Prøver å samle smarte ideer før jeg går på jobben som jeg regner med blir ganske grisete.

 

mvh Sigurd

Link to post
Share on other sites

Jeg må innrømme at den jobben du har foran deg ser helst lite fristende ut.....

 

Det virker som om feiejobben kan komme til å bestå av å dytte sotet tilbake i kjelen.

 

Derfor klarer jeg ikke helt å fri meg fra tanken på at du burde forsøke å arrangere en eller annen form for "feieluke" inne ved kjelen. Har du kanskje muligheten for å kutte røret og sette inn en union, eller har du et stykke av røret som du kan ta ut? Eller kan du i verste fall løse fra hele kjelen og trekke den litt bort fra røret?

 

Ellers så har jeg i mange "trange tilfeller" hatt god hjelp av stive kabler når det gjelder å lure seg inn i lange rør og rundt krappe bend.

 

Men igjen; har du muligheten for å komme til i begge ender av røret så kan du trekke et kraftig snøre gjennom og bruke det til å trekke en "flaskekost" eller lignende frem og tilbake.

 

Men en "drittjobb" blir det uansett.....

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...