Jump to content

Saltvannskjølt motor med def toppakning, hva bør jeg gjøre i høst?


Lenasmartin20

Recommended Posts

Ok har ikke skrudd veldig mye motor, men er vel ikke kjempe hokus pokus å skru av toppen!? Må vel ha av gasser, insug, manifoild og regreima, noe mer?!

Har maskineringssenter der jeg jobber, så kan vel få noen der til å plan toppen, men blir kompen høyere da? trenger jeg gjøre noe med stemplene da?

 

Hvis jeg får tak i en b20 fra bil, hva trenger jeg av nye deler, hvis gamle toppen er ok. Må jo ha marinetoppakning og rustfrie ekspansjonspuugger, må f.ex veiv, e.l byttes?

 

Takker for alle tips.....

Link to post

Blir ubetydelig endring i kompressjon om du freser toppen. Treng ikkje gjere noko med stempel. Har du tilgang til gratis maskinering så er det kanskje lettere å frese en å gjere rein toppen med skrape. Marinetoppakning kjenner eg ikkje til. Ikkje rustfrie skspansjonsplugger heller. La ekspansjonspluggene stå i så slipper du tenke på det.

Du må ikkje la motoren overvintre vist du mistenker saltvann i olje. Da vil den sette seg.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...