Jump to content

Kan Roundup (ugressmiddel) blandes i bunnstoff?

windyén

Recommended Posts

Naboen i havna har Coppercoat på en seilbåt på størrelse med min. Bortsett fra arbeidet med påføringen er det et fantastisk bunnstoff i følge ham. Ser det forsåvidt med egne øyne også, jeg er mye oftere ute enn han, likevel er båten hans mindre grodd. Kun slim og litt smårask i vannlinja, men min får et jevnt lag med slimhår og tilnærmet tropisk regnskog nærme overflaten (brukte Maritims bunnstoff for et drøyt år siden).

Roundup virker ikkje, har prøvd men i år fikk eg tak i kopperpulver som eg blandet i bunnstoffet og det ser ut til å virke. Det største problemet mitt er ru som fester seg på alt av metall men er lite av på selve skroget. Har laget til to plater som eg har senket ned i sjøen ved båten med vanlig bunnstoff og ei med bunnstoff tilsatt pulver, så får vi se til våren hvor stor forskjellen er på dei to.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...