Jump to content

Deling av musling 430

Gammelsabben

Recommended Posts

Heldt på å pussa opp ein musling 430, har fått av fenderlist, alle nagler. Da eg lurte på va om noken viste korleis denne er limt? Har prøvd å få hand sagen inn i mellom men den set kubb, vurderer å gå laus med vinkelslipar. Noken som har noken tips om kva eg skal gjere ? Vurderer også å sette hageslangen mellom å sjå om eg får nok oppdrift til at han sleppe, men vist han er limt med "betong" går ikkje det. Takker for meiningar og svar.

bilde

Hilsen interresert ungdom

Hei

Musling ble bygget på flere verft.

Mun båt er limt med sika etc i flens samt poppet.

I tillegg er båten delvis skummet mellom skrog.

Temmelig håpløst å dele skrog.

Båten er blant de siste (av de gamle) som ble bygget med årgang 1992.

Hvorfor vil du dele skroget? Lekkasje?

Det har kome vatn i dobbelbunnen, og så er kryssfingerplata i hekken pill råten, må

bytte den og så forsterke, eller var i vertfall planen. Nå har det seg slek at eg gjekk laus med vinkelslipar allikevel, og båten er no laus i alle kantar. Skal prøve etter på om eg får ut innerlineren. Men virker som den sitter fast. Noken som har noen tips? ? Noken som har pussa opp ein musling før?

Hei igjen

Dette var da tyngre enn forventa, fylte innerlineren med vatn men da hjalp ikkje stort, fekk med meg naboen til å ta i, men innerlineren set kubb. Veit ikkje heilt ka eg skal gjere. E redd for å lage stygge sprikke i gelcaoten.

Mvh Daniel

• 7 år senere...

Sitter med samme problem selv nå. Ønsker å splitte en Musling for å skifte ut pullerter bak og foran. Men er ikke motivert for en stor jobb om det skulle være vanskelig. Den eneste måten å bytte ut pullerter er selvfølgelig å lage "inspeksjonsluker" slik at man kommer til fra baksiden? Ingen som har laget noen smarte patent som fikser det fra utsiden?

tror jeg ville vurdert å skjært ut et avlangt hull, for så å støpe opp en glassfiberplate og tre inn og lime fast på innsida av innerskroget , og deretter støpe / sparkle / topcoat / polere 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...