Jump to content

Hva betyr kartsymbolet

ok67

Recommended Posts

Betyr VRAK som er ufarlig for navigasjon (mest som info for trålbåter). Samme symbol med ring rundt betyr VRAK som kan være til hinder for navigasjon - altså på et par meters (og grunnere) dyp.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Jeg har tilgang på ett reint vrak-kart for hele Nøtterøy/Tjømes vestkyst med samtlige kjente vrak inntegna. Dybde-navn-når og årsak om jeg ikke husker feil. Vet du Walter, eller noen andre på den "are sia", om det finnes noe tilsvarende for Hvaler området?

<{POST_SNAPBACK}>

Har en side her som sier noe om vrak i Østfold. Dykkesiden

De er ikke nevnt hvor i østfold de ligger og savner blant annet Lossen som ligger her på Hvaler.

Tror disse dykkerne holder kortene tett til brystet. Ser jo sommerstid at det vrimler av dykkerklubber som er ute etter det store varpet

LAGT TIL

Fant en side her også Skovheim

Redigert av Amorosa (see edit history)

Takk skal du ha Amorosa. I utgangspunktet er jeg ute etter papirkart, men de linkene ser ut for å kunne holde meg beskjeftiga ei stund. (Har altfor mye fritid på jobben).

Dykkinga er delvis lagt på hylla, så jeg kan love deg at det ikke blir noen plyndringstokt over til dere. Bare rein generell historie interesse og nysgjerrighet.

Til Thor og Fernanda;

Hvem som har utgitt kartet har jeg ikke peiling på. Det er vel nærmest hva jeg vil kalle ett draft.

Jeg har ingen kopi av det selv,......men tror nok kanskje jeg kan få det. Jeg regner med det ligger i en skuff på Nøtterøy hos ett registrert men lite aktivt medlem her på forumet. Lover ingen ting, men skal se hva jeg får til om 4 uker når jeg kommer hjem. Tar jo selvfølgelig forbehold om at det er stempla copy right. I såfall får jeg prøve å få lånt det så dere kan ta en titt.

Er det disse kartene dere er ute etter http://www.maritime-items.com/vrakkart.html

Dette var merklig . Jeg søkte på Google på "Vrakkart" og fant Gudmund Olsens oversiktskart over vrak

på hele østlandskysten , tror det var 5-6 kart . Nå kommer den siden ikke opp.

Redigert av W-945 (see edit history)

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...