jensemann2 Startet 9.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2013 Har som regel ligget på 37-41 liter i timen i 23-26 knop. Plutselig bruker den 57 liter i timen på 23 knop. Merket ikke noe spesielt på motoren heller. Kan det være så enkelt som en gåen Plugg? Eller vil man merke det med mye vibrasjoner? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 9.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2013 Hvor nøyaktige er målingene dine? Er båten grodd under? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 9.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2013 Ta av en pluggledning av gangen og hør om du hører forskjell. Kjør en tur og sjekk pluggene rett etter stopp uten å kjøre på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 9.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2013 Målingene er meget nøyaktige, har i hele sommer fylt nøyaktig det volumet som flowmeteret sier er forbrukt, og da har tanken vært full. Dette har stemt på literen. Båten er ikke grodd i det hele tatt. Skal prøve elimineringsmetoden :) Sitér dette innlegget Link to post
Harryi Svart 9.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2013 Ups . Ikke lurt å plukke i kabel nettet når mtr går . Her kan det være spenninger opp i 25- 40 kv .Får du et rapp når motoren går kan det gå riktig så gale . Er normalt noe trangt i et motor rom og lite plass til en person som får støt . Få kontrollert tennings anlegg/ forgasser ( om du da ikke har innsprøytning ) samt feilsøk for vakuum lekkasjer i første omgang . Du vil ikke høre / reg motor fusk om du har en cylinder som halter på 4000 rpm . Bensinforbruket vil derimot øke . Sitér dette innlegget Link to post
snekko880 Svart 9.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2013 kan luftfilter være tett? åpner gass spjeldet helt under pådrag? henger akselerasjonspumpen, slik at denne mater utenom i akselerasjonsfasen? dårlige plugger eller defekte pluggledninger gir seg fort utslag i uryddig motorgange og dårlig aks.. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Ups . Ikke lurt å plukke i kabel nettet når mtr går . Her kan det være spenninger opp i 25- 40 kv .Får du et rapp når motoren går kan det gå riktig så gale . Er normalt noe trangt i et motor rom og lite plass til en person som får støt . Få kontrollert tennings anlegg/ forgasser ( om du da ikke har innsprøytning ) samt feilsøk for vakuum lekkasjer i første omgang . Du vil ikke høre / reg motor fusk om du har en cylinder som halter på 4000 rpm . Bensinforbruket vil derimot øke . Det er ikke noe å bekymre seg over, å plukke av plugghetter mens motor går kan da umulig være farlig? Jeg har fått noen karameller ifm dette og ikke blitt skadet. Bruk en tang med gummi/plast håndtak så slipper du den gnisten i fingeren. Begynn med dette du Jensemannn, og fortsett videre med tenning,vacuum, evt forgasser slik som blir foreslått. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
ray Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Har du fylt tanken og sett att forbruket virkelig har gått opp? Var ute for det samme i den gamle båten, der var det sensoren som var helt ute. Monterte ny sensor og alt var ok igjen. Jeg hadde navman flowmeter. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
jensemann2 Svart 10.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 har ikke sjekket med å fylle tanken nei.. jeg har også navman.. kan være at det har klikket for sensoren ja.. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Sjekk først propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.