Ingar Startet 9.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2013 Ser fascinerende ut. Om det er like effektivt i praksis kunne det vært nyttig, f.eks. justering av tomgangsblanding på utenbordsmotor. (OT: side med masse info om mikrobiler) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Det så kjekt ut! Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 (redigert) Jeg brukte Colortune allerede siden 1988, Ingar, funker fint. Hvis man en har ofte å gjøre med justering av forgasser og motorer som har flere forgassere da ville jeg helst anbefale å kjøpe en plugg/sett per forgasser. Så kan man også jukse litt hvis tomgangstillingen ikke er så lekkert lengre mekanisk sett. Og driver man regelmessig med 3/4/5/6/8 sylindrer da er det heller ikke det dummeste med en sett per.Er bare et spørsmål om man ønsker å investere fordi sylinderbelastninger og effekt kan også måles elektrisk. Tips for alle som skal styrte seg på slik nå: Les brukerveiledningen.Å ruse motorene med belastning på kan ødelegge Colortune-pluggene, den er ikke beregnet for slik.Men ellers, hva skal man si, settet mitt så nå "en del" motorer og virker fortsatt. Andre tipset:Man burde ikke begynne med å vri på dyser og skruer og justere motorer hvis man ikke forstår hele resten også. => Justering av forgassere er alltid det siste man gjør, det er alt annet som må kontrolleres først. Gjør man ikke det da stemmer forgasseren heller ikke = mulighet for massive, mekaniske motorskader fordi tomgangsblandingen påvirker helt opp til 70%-merket av motorens effektband. Jørg Redigert 10.Oktober.2013 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
SveinHa Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Har en slik som jeg kjøpte til veteranbilen men hadde ikke den helt store suksessen. Det viste seg dog, som Jørg nevnte, at tenningen var på tur. Tenningsanlegget var satt sammen av deler som ikke hørte sammen. Med SU og Stromberg forgassere kommer en også veldig langt med bare hørselen og manualen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Skipper Worse Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Jeg brukte CT på mine 4-sylindrete YAMAHA tohjulinger. Fungerte meget bra, men som det er sagt over er det en siste finjustering og ikke et redskap for heavy feilsøking. Og man må forstå mekanikken og forbrenningen, men det er bare en læreprosess. (Jeg har en -- men bare EN -- gang kjent etter tempen på et eksosrør der jeg mistenkte "noe" --- det svir fortsatt. Angjeldende MC viste seg å være mishandlet av ukyndig eier uten CT, med alt for tynn blanding, for det var slik at han "hørte" hva som var riktig. Brent exh-ventil var resultatet...) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.