jensemann2 Startet 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2013 Båten står på land med ny olje og skal konserves i mårra. Fikk seg en siste runde med WOT rundt holmer og skjær så motoren ble god og varm.alt fungerte utmerket nå. 2,2 l/nm i 36 knop. I mårra må jeg rydde og pante tomme ølbokser. Blir sikkert nok til 20 liter bensin i pant:) takk for i år! Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Båtsesongen ferdig? Er du på styr, mann? Båtsesong er det hele året! Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Tja, båtsesongen for i år slutter 31/12 for min del. Får bare håpe vi unngår like mye is i fjordene som i fjor vinter, Måtte pikke is i flere gjestehavner for å komme til kai og fortøye. Båttur om vinteren er bare helt topp, Mikunien på bånn pinne, litt godt i glasset og en god bok. Gleder meg. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Båtsesongen ferdig? Er du på styr, mann? Båtsesong er det hele året! ihvertfall til Isen kommer. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Øya Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Ferdig her også, nå er det hytta på fjellet som lokker. Men vi gleder oss til 2014 sesongen i båten. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Gabi Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Båtsesongen slutter 31/12, og tar en pause før den starter opp igjen 1/1.... Jeg bare drømmer.... Båten er på land. Pusser opp bad og fikser diverse. Gleder meg til våren igjen! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Da var vår sesong også slutt for denne gang Så da er det på land med båten og fikse litt før neste sesong ...Det viktigste er at vi er kommet i gang igjen etter laaang landligge Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Zitt Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Ingen grunn til å avslutte sesongen ennå! Slik var forholdene i dag på Tysnes, Hordaland! 16 grader i skyggen! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Nesten sommerstemning i Arendal. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk now Free Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
MajorAndy Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 (redigert) Så ligger Last Boat VI på det tørre land. Dette år på havnen på et af de nye stativer. Havnen har investeret i et Hollandsk system (tror jeg) der hedder Rodman og som består af en traktortrukket trailer, en rampe og særlige stativer. Ikke længere behov for kran og løft. Systemet ser lovende ud men de skal nok lige øve sig lidt mere. Det tog over en time at få bakset båden ned på stativet. Fine drev i år: Redigert 13.Oktober.2013 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Ser bra ut Andy :-) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Ser ut som om båten har blitt brukt flittig. Uansett hva en kliner på og hvor meget en bruker båten er det en umulighet å bli kvitt rur på drevet.......(på lovlig måte) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
jensemann2 Svart 14.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 Jeg hadde faktisk ikke en eneste rur på drevet mitt da jeg tok opp båten. Har bare sprayet det med vanlig drevspray:) men mye ferskvann i fjorden der den lå hjelper vel godt. Sitér dette innlegget Link to post
KLB Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 For min egen del har alltid båtsesongen startet 1 januar, og blitt avsluttet 31 desember. Kun avbrutt av en dag eller to på land for nødvendig vedlikehold og pussing :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 Slik er det å bo i Rogaland KLB Ja, ser ikke noen grunn til å ta båten på land, hadde en fantastisk tredagers tur nå i helga. Nydelig vær og god stemning, var garantert ikke siste turen i år Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 Satser på å være ute til desember, da kommer vinterkalesjen på og så blir det en pause på 3 mnd tenker jeg... Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
ags88 Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 For en gjeng.... Båtsesongen startet bare her, slutter aldri Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
stineingmann Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 For min del slutter båtsesongen 31 desember. Jeg planlegger en båtferie i Karibien om vinteren. Desverre kan jeg ikke bruke min egen seilbåt, men jeg vil gjerne leie ut en båt. Denne gang blir det gjennem Seatravel. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Tinnsjøen iforgårs. Kun èn annen båt å se. Sitér dette innlegget Link to post
Mckongen Svart 20.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2013 Båtsesongen min starter i morgen. Kjøpte meg båt i går. Sesongen Varer helt til den blir solgt en gang i fremtiden. Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 20.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2013 (redigert) ny garderobe med varme klær, sa da gjenstår det å se om, eller når Hankø sundet fryser. Isen bestemmer min båtsesong. Og satser på at mye det samme gjelder til sjøs som til fjells, at 1 døgn i drittvær gir like mye erfaring som 100 dager med sol og sommer https://baatplassen.no/bildearkiv/53/53059/2013-10-13_14.44.31-2.jpg Redigert 20.Oktober.2013 av teddythethunder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 Da var båtsesongen PÅ vannet over for våres del. Den ble tatt opp i går og spylt grundig og vasket lett idag!Kikket igjennom båtloggen og er fornøyd med årets sesong.Vi rakk følgende:69 overnattinger 1010,2 NM 121 Timer 49 Min1750L med diesel. Så forbruket i år har ligget på ca 1,7 L/nm og 14,4 L/t Det vil jeg si er helt etter boka :)Forhåpentligvis blir båten klar til påsketurer neste sesong :)God vinter :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.