Jump to content

Passer Hurth 3182 gir til Yanmar 3qm 33 HK?

svortevik

Recommended Posts

Jeg sliter stort med å få tak i originalt gir til nevnte motor, men ser der finnes flere gir som passer til 3qm30.

Giret som stod i hadde følgende info:

Kanzaki KBW10

Ratio 2.14

Vil jeg kunne bruke et gir fra Hurt med en annen ratio som er beregnet til 3qm?

Giret jeg vurderer er av merket Hurt, har en ratio på 3 og er merket med 3182. Det kommer med e overgang mellom gir og motor, men da til 3qm30.

Så dere som kjenner disse motorene, vil giret passe og kan en benytte samme overgang?

Om Hurth-gearet passer er ikkje så godt å svare på. Det er fleire ting som må passe dersom denne motoren er montert i ein båt, og det er berre gearert som skal bytast.

Først får du skilnad på omdreining du får på propellen Med 3000 omd.på motor har du hatt ca 1400 omd. på propellen. med hurth-gearet får du 1000 omd. Og så er det om utgongen på gearet er nedsenka eller nedvinkla. Passer akselen til demperplata (rette splein).

Og til slutt, det som eg trur du spør om, koblingsplata mellom motor og gear. Det må du nesten finne ut av ved å innhente nødvendige mål frå selger av hurth-gearet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...