Sjeldenutpå Startet 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2013 Eg skulle legge ut nokre filter eg har til overs i dag, og leita lenge, før eg til slutt gikk på "om baatplassen", og fikk svar på problemet. Markedsplassen er stengt pga lite aktivitet. Det åpnes neppe for annonser på Båtforumet. Har nokon forslag til andre markedssider for enkel og gratis annonsering av båtutstyr ? Eg har eit par sider eg følger på facebook, men det er berre 2-5 annonser der pr dag, og det ser ut til å være på landsbasis. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
littmild Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Dumt at markedsplassen er stengt, kan umulig ha vært en spesiellt ressurskrevende funksjon, synes den hadde livets rett, men kanskje med noen modifikasjoner, som at annonser fosvant etter en viss tid. Autodb har vel en kategori for deler og utstyr, mener jeg. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
-morten- Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Hva med finn Torget? er kansje ikke gratis? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
hanto1 Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Er det ikke en tråd her om dette ? Jeg fant, jeg fant eller noe i den duren. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Lag en facebook gruppe som heter kjøp og salg baatplassen? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Bearded Beast Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 (redigert) Bruk en facebook salg gruppe. Da får du også evt umiddelbar respons. I alle fall for å nå lokalt Redigert 11.Oktober.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 (redigert) Jeg lurer på om en markedsplassfunksjon kunne vært lagt til båtwiki'en - mediawiki er sant nok ikke laget for akkurat dette formålet, men SemanticMediaWiki er ganske tøyelig. Finn er veldig bra, men jeg ser et stort problem i at de har nærmest de-facto-monopol i markedet. De kan dermed ta seg nesten hva slags pris de ønsker for tjenesten. ... og uansett pris, det er en veldig stor forskjell på "billig" og "gratis". Dersom man har noe man vurderer å kvitte seg med, men ikke helt aner om noen kunne være interessert eller ikke, samt hva markedspris evt ligger på, så er det veldig mye høyere terskel å legge noe ut på finn enn på et gratissted. Det er dessuten mange som legger ut samleannonser på finn for å spare penger. Redigert 11.Oktober.2013 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Helge78 Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Ein ting er å finne ein plass der du kan legge inn annonse, som nok finnes, men finner de potensielle kjøperene veien dit. Rekner med at du legger ut diverse i ei annonse på Torget på finn, så koster den 35kroner, og har nok høyrere antall treff fra potensielle kjøpere enn dn gratis plass du kankje finner. For in egen del, så har eg sluttet å bruke andre enn FINN.NO siden eg ser det er lett å få et høyt antall treff, og får stort sett hver gang solgt det eg annonsere. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 For in egen del, så har eg sluttet å bruke andre enn FINN.NO siden eg ser det er lett å få et høyt antall treff, og får stort sett hver gang solgt det eg annonsere. Det er dét jeg mener med at finn har et slags de-facto-monopol; selgerene velger finn fordi det er der kjøperene er, og kjøperene velger finn fordi det er der seglerene er. Det er et problem. For det første gjør det Finn i stand til å sette ganske høye priser på tjenestene (hvor mye koster en husannonse der?), for det andre gir det ikke noe stort incentiv til vidreutvikling av tjenesten. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
fannefjord 2 Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Hvorfor ikke bruke Delebanken.no Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Mitt inntrykk er at veldig mange av de som la ut annonser i BP-markedet, ellers ikke er spesielt aktive i forumet. Mange har få innlegg i forumet, kanskje bare ett eller to... Så for mange er nok dette motivert av at det er gratis,tipper jeg. Derav også at gamle annonser blir stående. Hvilke alternativer har man til finn? Tja, ikke mange. Jeg har en annonse på markedet stående i dag og la varen ut her før jeg legger den på finn. I forumet tar jeg ikke blodpris. Legger jeg ut på finn, legger jeg ut prisen så høyt som mulig. Kunne vi heller vært flinkere til å dratt igang bruktmarked i båtforeningene? To markededsdager i året hvor man tar med seg det man har i bagasjerommet, og åpner luka på parkeringsplassen til foreninga? Mange av oss har eldre båten og trenger utstyr og deler av utstyr som ellers ikke er i handel. Sånn sett er det leit at "ønsket kjøpt" delen av markedet også forsvinner. Hvor ofte er dere innom " ønsket kjøpt" delen på finn? Skal innrømme at jeg ikke er så ofte innom, et par ganger i måneden, men det er heller ikke så mye som ligger der. Som konsekvens av at markedet legges ned, burde det da åpnes for at man kan skrive i en tråd at en gjenstand selges? F.eks at jeg i prosjekttråden min har demonterte en gammel dybdemåler og gjerne vil selge giveren om noen trenger den? For i dag er det vel ikke helt tillat.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Nå har eg annonsert filterinsatsene på 5-6 facebookgrupper i to døgn. Dårlig annonseforum føler eg. Den største gruppa eg fann har under 2000 medlemmer. Eg trur alle er 20 år og har 13fotere med 25hestere frå 90tallet. Annonser bumpes i hytt og pine. Folk er drita dårlige på å formidle kva som skal selges, kor i landet osv. På samme vis som man ser på finn.no, så er ting priset ut av markedet, -og så ber de om bud...og når budet kommer , så blir de dritsure. For åpen scene.. Nokon har berre eit bilde....og så står det "pm for info" ... huff. Seriøse annonser forsvinner lett i tåka. Kommentar fra moderator: Fint om innlegg som har med baatplassens marked å gjøre postes her: https://baatplassen.no/i/topic/105088-markedet-legges-ned/(har flyttet noen innlegg dit)Bruk herværende tråd, som tittelen sier, til å poste alternativer til vårt marked. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.