Geir Løkken Startet 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2013 (redigert) Hei! Jeg har ei snekke som jeg fisker veldig mye med. I går hørte jeg en ulyd når jeg kom inn i ei ganske stor dønning, jeg hadde da styrbord kurs. Lyden ble borte så det var vanskelig å lokalisere. Tenkte først det var ett eller annet sopm hadde løsnet men når jeg skulle ut å hente teiner og garn i dag så fikk jeg ulyden nesten med en gang. Virket som ulyden kom når jeg svingte styrbord og propellen begynte å spinne. Hvertfall økte turtallet. Når jeg slakket av og satte båten i fri så ble lyden umiddelbart borte. Når jeg startet igjen så hørte jeg en svak summing i propellakslingen. Jeg klarte å fremprovosere den noe høyere ulyden og at propellen begynte å spinne ved 2000 omdreininger. Marsjfart er forøvrig ca 2200. Dette er en MD17 motor, gått 800 timer etter overhaling men hele greia har gått 4500 timer. Pakkboks er smurt før omtrent hver tur. Noen som kan tenke seg hva dette kan være? Håper på svar :) Kan jo nevne at det virker som ulyden tiltar og at propellen spinner ved belastning. Redigert 12.Oktober.2013 av Geir Løkken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ove Gram Nipen Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Er propellen blitt skjev? Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Har du fått "fiskesnöre" runt axeln som äter sig in i genomföring? Har du tryckt i för mycket fett? Har du känt på gdnonföringen om den är varm? Har kilen som håller oropellern gått? Sätt fast u brygga och backa med minst halv gas och se vad som sker. Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2013 Klemflensen slurer på akslingen? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 (redigert) Kan være klemflens eller evt. giret ditt som slurer. Prøv å trekke til klemflens først det er det enkleste. Redigert 13.Oktober.2013 av Kweelhouse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.