hpd Startet 12.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2013 Jeg vurderer å anskaffe Vetus SMTO elektrisk toilett først og fremst fordi det genererer kun 62dBA støy iflg spesifikasjonene. Det er er en voldsom forbedring ift det jeg har ombord idag som jeg lydtrykkmåler til 82dBA. Det virker også som det har god kvern/pumpeløsning. Spent på om noen har praktisk erfaring med Vetus elektriske toiletter. HPD Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Selges disse i norge? På tide de kommer ett toalett som ikke vekker opp hele båthavnen:-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
hpd Svart 16.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Ja, jeg har snakket med Vetus importør Univa som sier de leverer alt i Vetus katalogen via forhandlerne sine. HPD Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Ja, jeg har snakket med Vetus importør Univa som sier de leverer alt i Vetus katalogen via forhandlerne sine. HPD Fikk du noen prisantydninger samtidig ? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Mariell Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 På tide de kommer ett toalett som ikke vekker opp hele båthavnen:-) Er en grunn til at jeg fortsatt har manuelle i Mariell. Den TMC typen jeg hadde i en Elwaro, opplyste hele havna om det var en "bimmelim" eller "bimmelom" som var utført. Måtte være minst 82dBa Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Flid Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Er ikke det så enkelt at man kjøper et Jabsco quiet Flush toalett. Mye dyrere enn TMC men rimelig stillegående.... Sitér dette innlegget Link to post
hpd Svart 17.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 På univa.no finnes både Vetus katalog og prisliste. Ulike modeller med ulik styring. Drøyt 5' for den SMTO jeg tenker bestille. Katalogen er forøvrig veldig bra og informativ. HPD Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Ble det Vetus toalett? Sitér dette innlegget Link to post
hpd Svart 27.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 (redigert) Ja, det ble Vetus toilet. Jeg kjøpte en ny modell TMW12Q BS. Veldig fornøyd, tømming er nå nærmest et sus, veldig stor forskjell (20dB!) fra TMC som jeg hadde. Det jeg hører mest er selve vannet under tømmingen og skyllingen når det går ned i tanken, som hos meg ligger i skrogsiden rett ved toilettet. Denne løsningen er basert på spyling fra trykkvannet ombord. Å bruke ferskvann har jeg registrert at mange mener er lurt mhp lukt og urinstein avleiringer. Jeg har imidlertid også lagt opp sjøvann med trykk, så jeg kan velge det via en to-veis ventil dersom jeg ferdes i havner uten tilgang til ferskvann påfyll. Vetus sier man kan benytte 19mm avløpsslange, hvilket jeg har gjort. Logisk sett betyr jo det mer fart på vannet gjennom slangen enn med større diameter og så den dermed spyles bedre rent. Så langt, etter snart en sesong, virker installasjonen veldig bra. Hans Petter Redigert 27.August.2014 av hpd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.