storken28 Startet 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2013 Har ein Alo 28 og helde på å montere en Webasto 2000 diesel warmer app. Dette er plassert langsskip utbord på aft styrbord stue rom. Grunnet forholdsvis lavt freebord på Alo`en som er ein seilbåt vill ikke jeg ta exhaust utt gjennom siden men heller på akter speil,På Alo er akter stevn negativ,ca.45gr. Jeg bestilt en exhaust gjennomføring frå ein Webasto forhandler.Den jeg fikk har ein markert Webasto logo (navn) på flensen og ein slanger stuss som peker nedover i forhold til dette. ca,45gr. Dette kombinert med vinkelen på stevn gjøre at stusse vile peker rett nedover. Dette virker feil til meg pga. vann inngress i exhaust slanger og evt. varmer app.Jeg ha fasciliteter å kapp og sveisepå ny stuss oppover da jeg ønsker ikke flensen opp ned. Hva mener leserene? Komment eller forslag ønskes. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Du kan kanskje kappe av hele kappen, slik at du går rett ut. Da vil du ikke på inn regnvann ovenifra, og du vil ikke dra inn vann nedenfra. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Denne stussen skal gå ned, hvis du leser instalasjonsmanualen så står det noe der om plasering av et hull i eksos røret slik at vann kan komme ut. Du skulle heller ha montert eksos utslippet til Wallas som du kan montere feks på dekket. Denne kan også stenges helt ved og vri på den Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Vil det ikke komme ut eksos inni båten hvis man borer et lite hull i røret ? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Det er nå dette som webasto sier i sin monterings anvisning Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Ja det er jeg klar over, samme står i mikuni sin veiledning. Jeg lurer bare på hvordan det kan være et hull i eksosrøret uten at det kommer eksos ut av hullet.. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Samme prinsipp som pipa på ett hus, eg har ikke laga hull. Har lagt slangen oppover inne i båten, men ser problemstillingen med å ikke ha hull. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.