selco18_ Startet 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2013 Har en fjord 21 som sliter med plugger som gror igjen av "olje" fargen på pluggene er jevnt over brune og ok. Men ser ut til at det er noe tetninger eller ringer som ikke holder tett siden pluggene gror igjen med avlering. Dette ender med at pluggen(e) tilslutt slutter gniste pga dette. Noe kjent feil på disse eller er det bare overhale? Hva vil en overhaling koste på en slik motor? Er det noen som veit om noe dieselmotor som passer bra og er holdbart til denne evt noen som har gjort det og vet hva ett sånn ombygging vil komme pågå jeg gjør jobben selv. Ønsker tips Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 tja. noe er åpenbart slitt. stempelringer/ ventiltetninger. hvor lang tid tar det før du må skifte plugger, kan vi få se et bilde av dem? overhaling gjort selv, er nok ikke veldig dyrt. kommer sikkert unna med 10k for alt av deler og litt maskinering, men det er jo helt klart en ganske stor jobb. varm garasje, motorstativ og litt verktøy. sette bort jobben til LaSa eller noe koster nok en hel del, men absolutt rimeligere enn en dieselmotor. Sitér dette innlegget Link to post
TPBS-277 Svart 13.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2013 Langt ifra sikkert at noe åpenbart er slitt.Prøv et tall eller to kaldere plugg,mulig at de er feil. Sitér dette innlegget Link to post
selco18_ Svart 14.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 Akkurat det at 2 plugger er knekt helt inne så kun gjengene står igjen. Derfor jeg tenker det er like grei få ut motoren .Annenhver tur jeg er ute må jeg ut skifte 1 plugg el rengjøre den, virker som syl 3 er den som feilen kommer igjen på. Virker ikke at det er pluggene siden det kun er stort sett 1syl som det er mye tydeligere enn de andre. Har 70kvm med verksted så det er ingen problem. Bruker ikke nevneverdig mye olje men ser se det godt i vannskorpa når jeg starter opp. Erfaring hvor deler til overhaling er rimeligst? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.