Jump to content

Indre led fra Strømstad til Rossø

Lagavulin

Recommended Posts

Jeg har fått båtplass ved Daftø camping neste år, og lurer litt på et par strekk i leden mellom Strømstad og Rossø.

Det første er området rett sør for Daftø. Er det fartbart her, eller bør man gå rundt Tångeholmen?

bilde

Andre spørsmål er området øst for Rossø.

Ser ut som på flyfoto at det er mudret her. Stemmer det, og er det farbart, eller kun egnet for lokalkjente?

bilde

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Jeg har kjørt indre led fra Daftö-Valö og ut ved Råssö flere ganger, både med seilskøyte, seilbåt og motorbåt.

Jeg fulgte da den blå linjen på dette kartet...

http://kart.gulesider.no/m/ntteb

Maks dybde var på seilbåten, med 1,76cm, og det var ikke noe problem, men det er endel skjær der så følg med og hold utkikk.

Det er en kjempe fin tur og anbefales, men i meget sakte tempo.

God tur!

Fernanda

:flag:

Redigert av fernanda (see edit history)

Båthilsen fra Fernanda.

Sett ned farten og utforsk hele området. 1.7 dyptgående er helt greit. Jeg har ca metern under vann og har sneglet rundt og funnet vannvittig mange perler. Bruk tid og sakte fart så får du et fantastisk område å plaske rundt i. Herlig badetemperatur og deilig beskyttet mot vind.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Det trådstarter spør om innledningsvis er bl.a. om det er mulig å gå øst for Råssø dvs. øst for Styrsholmen - angitt med rød strek på kart.

Her er det ca. 0,6 m dypt over et stort område - og fullt av algevekst tang og tare, og det er ikke tilrådelig å gå her for motor. Ved høvann er det kanskje mulig, men tror jeg helst ville padle/ro!

Nord for Råssø er det helt greit å gå, men det har ikke trådstarter spurt om!

Takk for tilbakemeldinger her. Har gått leden flere ganger, men det er riktig som svee sier at det var de to spesifikke strekkene jeg spurte om.

Rett syd for Daftø, kan det se ut som på skissene fra Lars H. at det er 0,5-1m ved middel vannstand (svensk ref)

Ikke lange biten å gå rundt tångeholmen da.. :smiley:

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

• 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...