Lagavulin Startet 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Oktober.2013 Jeg har fått båtplass ved Daftø camping neste år, og lurer litt på et par strekk i leden mellom Strømstad og Rossø. Det første er området rett sør for Daftø. Er det fartbart her, eller bør man gå rundt Tångeholmen? Andre spørsmål er området øst for Rossø. Ser ut som på flyfoto at det er mudret her. Stemmer det, og er det farbart, eller kun egnet for lokalkjente? Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Lazyjack Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 Svaret på spørsmålet avhenger som du nok forstår av dypgående på båten du har. Jeg gikk der med snekke som stakk 0,8 meter for mange år siden men båten jeg har nå er både for høy(20 meter) og for dyp(2 meter). Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 14.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2013 Om du ikke stikker dypere enn ca 1.60 tror jeg det går greit. Jeg var der med min gamle båt som stakk såpass djupt, og gikk i kjølvannet til en kompis som hadde ekkolodd. En fantastisk tur, men jeg anbefaler ekkolodd. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Lagavulin Svart 15.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Om du ikke stikker dypere enn ca 1.60 tror jeg det går greit. Ok, snakker du da om strekket syd for Daftø, eller øst om Rossø? Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
fernanda Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 (redigert) Jeg har kjørt indre led fra Daftö-Valö og ut ved Råssö flere ganger, både med seilskøyte, seilbåt og motorbåt. Jeg fulgte da den blå linjen på dette kartet... http://kart.gulesider.no/m/ntteb Maks dybde var på seilbåten, med 1,76cm, og det var ikke noe problem, men det er endel skjær der så følg med og hold utkikk. Det er en kjempe fin tur og anbefales, men i meget sakte tempo. God tur! Fernanda Redigert 15.Oktober.2013 av fernanda (see edit history) Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Chilli Solbris Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Sett ned farten og utforsk hele området. 1.7 dyptgående er helt greit. Jeg har ca metern under vann og har sneglet rundt og funnet vannvittig mange perler. Bruk tid og sakte fart så får du et fantastisk område å plaske rundt i. Herlig badetemperatur og deilig beskyttet mot vind. Sent from my GT-I9295 using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Her et par skisser fra SXK. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svee Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Det trådstarter spør om innledningsvis er bl.a. om det er mulig å gå øst for Råssø dvs. øst for Styrsholmen - angitt med rød strek på kart. Her er det ca. 0,6 m dypt over et stort område - og fullt av algevekst tang og tare, og det er ikke tilrådelig å gå her for motor. Ved høvann er det kanskje mulig, men tror jeg helst ville padle/ro! Nord for Råssø er det helt greit å gå, men det har ikke trådstarter spurt om! Sitér dette innlegget Link to post
Runner Svart 16.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2013 Husk at de svenske kartene angir dybde som gjennomnittlig vannstand. Så f.eks 2 meter = 1,6 - 2,4 I de norske kartene er dybden angittt på laveste lavvann. Så f.eks 2 meter = 2 - 2,8 meter. Om differansen mellom høy og lavvann = 0,8 m Kan være greit å huske Sitér dette innlegget Intet problem er så stort og komplisert at man ikke kan løpe fra det...... Link to post
Lagavulin Svart 17.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Takk for tilbakemeldinger her. Har gått leden flere ganger, men det er riktig som svee sier at det var de to spesifikke strekkene jeg spurte om. Rett syd for Daftø, kan det se ut som på skissene fra Lars H. at det er 0,5-1m ved middel vannstand (svensk ref) Ikke lange biten å gå rundt tångeholmen da.. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Lagavulin Svart 26.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Noen som vet om det er tilrettelagt en gjestehavn på Rossø ennå? De har jo bygd om en del ifm. Kosterhavets nasjonalpark, og står skrevet at de har planer om en gjestehavn der. Noen som vet status? Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Det er gjestehavn der. Men så vidt jeg vet er det ikke strøm og vann der. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
dixie 27 Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Var innom der med jolla I helga. Er en gjestebrygge man kan ligge i 3 timer. Også er det 1stk longside plass utenfor resturangen, 150kr natta veldig høy brygge. Kunne ikke se noen fler plasser. Tror man må være litt kreativ der. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Noen som vet historien til den forliste seilbåten som lå i et par år rett ved Norskeholmen? Den lå med ripa i vannkanten og mastene rett opp. Tipper rundt 35 fot eller så... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
evenR4u Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Noen som vet om/hva "Norskeholmen" egentlig heter? Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Lagavulin Svart 27.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Noen som vet om/hva "Norskeholmen" egentlig heter? Edholmen Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.