-morten- Startet 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2013 http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article8443029.ece Synes dette er rett og rimelig egentlig! Selv er jeg medeier i et Engineeringsfirma, og kunne gjerne tenkt meg å kjøpt meg en FB båt uten moms. Problemet er da at man må dokumentere bruk til næring osv osv. Det er jo heller ikke det min båt brukes til..I likhet med Hagen så liker jeg å ta med familien på turer. Så det er egentlig helt uaktuelt. Vi hadde en Lasse 15 da som vi bruklte på et anodeprosjekt hehe. Det er nok sikkert ennå en god del som har båter reg. på små firma , men det blir i en helt annen skala enn det Hagen holder på med.. Flott båt da selv om den har pinne! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mulligan Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Pinne kan referere til: -Smalt stykke treverk -Brennevin, etanolholdig drikk (å «ta seg en pinne») - Liten matrett av kjøtt eller fisk (Pinnekjøtt, dampkokt fårekjøtt) -Styrepinne, (liten joystick) -Stag - Strikkepinne, (redskap som brukes til håndstrikking) - Kjærlighet på pinne, slikkepinne, klubbe -Pekestokk, (pinne til å peke med) -Malerstokk, (pinne som malere støtter hånden med) -Mast (brukt av personer uten maritim tilknytning). Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Huff da, dette var da leit.. Tenk å må betale skatt av en båt som brukes i næringsøyemed.. Selv om båten kostet 209 millioner og ikke var verdt mer enn 130 da den fikk vann under kjølen, så vil det jo være urimelig at Hagen personlig må dekke tapet.. Da er det bedre at selskapet hans tar tapet, og at det offentlige bidrar her med å innvilge kravet om tapet som er bokført i selskapet... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mariell Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Stakkar Hagen. Syns synd på fyren jeg. Skilt er'n også. Selvfølgelig bør det norske folk gjennom det offentlige betale tapet på innvisteringen. At han i tillegg skal få straffeskatt grenser til uhørt Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
-morten- Svart 15.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Om jeg hadde kjøpt en 40-50 foter som er en promille i kostnad i forhold til Hagens superyacht, så hadde nok både kemner og privat folk sørget for at jeg ble nøye fulgt opp. Og skal jeg være ærlig så hadde jeg heller ikke hatt samvittighet til å dokumentert firmatur om jeg tok med familie og venner på tur.. Skulle jeg fått skattekrav, så tror jeg det er usansynlig at mine medeiere av firmaet hadde villet at firmaet skulle ha betalt den skatten! Men skal man jo bli rikere enn gjennomsnittet her til lands så må man enten være kriminell eller være veldig flink til å sno seg i systemet. gjerne da sammen med sin advokat som klarer å holde tunga i rett munn! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
olews Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Sjefer og rikfolk beveger seg i en annen dimensjon enn det vi vanlige gjør. Derfor blir underskudd til profitt og overskudd til underskudd i skattesammenheng. Lover og regler gjelder ikke for denne typen mennesker. Minner om at likhet i den franske revolusjons slagord "Likhet, frihet og brorskap" betød likhet for loven. Fremdeles er det langt igjen. At Norge er et skatteparadis for de rike er desverre et faktum, spør Røkke. Ser ikke ut til at forskjellige regjeringer i landet har endret noe på dette. Så det stikker dypere enn partipolitikk. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Bitteliten Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Det har vært en tilsvarende sak i Høyesterett tidligere - der hovedtemaet har vært om virksomheten er egnet til å gå med overskudd. Uten å ha studert saken veldig nøye kan jeg tenke meg at Skattemyndighetene lener seg på den saken. Det var skipsreder Sundt som den gang tapte en slik sak. Saken er like relevant for de som tenker at de kan få mva fradrag og skattefradrag ved å legge båten i eget selskap. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 (redigert) Det var her skoen trykket ja Sydvesyen, heller litt personlig straffeskatt enn et gedigent tap på skuta(personlig).... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk now Free Redigert 15.Oktober.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Chiefengineer Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Staten har brent seg før på et liknende tilfelle der man var "litt for ivrig" i tjenesten. http://www.na24.no/arkiv/naeringsliv/article756980.ece Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Sjefer og rikfolk beveger seg i en annen dimensjon enn det vi vanlige gjør. Derfor blir underskudd til profitt og overskudd til underskudd i skattesammenheng. Lover og regler gjelder ikke for denne typen mennesker. Minner om at likhet i den franske revolusjons slagord "Likhet, frihet og brorskap" betød likhet for loven. Fremdeles er det langt igjen. At Norge er et skatteparadis for de rike er desverre et faktum, spør Røkke. Ser ikke ut til at forskjellige regjeringer i landet har endret noe på dette. Så det stikker dypere enn partipolitikk. Hæ...? Har du ikke lest saken...? Han nektes skattefradrag for tapet og ilegges straffeskatt. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Hei Eg har berre lest litt om saka på nettet, men etter kva eg forstår handlar tvisten om han pliktar på betala tilleggsskatt (ofte kalla straffeskatt). I dette høvet er påstanden til skatteetaten 45 %.Tvistetemaet er om han han grovt aktlaust har brote si opplysingsplikt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 (redigert) Skatteofferet Stein Erik Hagen har klart å skrape til seg de småskjervene han har i et system som han til enhver tid uttrykker sin misnøye med. Sågar flagga han vel ut jentungene fordi han har hatt så umenneskelige betingelser her til lands under sin oppbygging av sin lille virksomhet. Ingen ting har vært på hans side, og hele systemet i Det offentlige Norge har hindret han i å utfolde seg i sin forretningsdrift. Det forekommer meg ikke underlig at en mann som, på daglig basis, kjemper en umenneskelig hard kamp mot det offentlige Norge ikke har tid til å sette seg inn i en sak som omhandler lusne 18 millioner. Mannen har viktigere ting å fokusere på. Denne sympatiske og folkelige mannen har min dypeste medfølelse. Hilsen en som slavisk følger hans sparetips om å sende skjortene til England for å sy på nye snipper og mansjetter i stedet for å sløse bort penger på helt nye skjorter bare for at snipper og mansjetter begynner å bli litt lurvete i kantene. Redigert 15.Oktober.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.