Pequod Startet 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2013 Min nyinnkjøpte båt må jo ha et navn, og etter å ha lagt hodene i bløt og gått gjennom en lang rekke forslag både fra meg selv, ungene og venner, har juryen - bestående av meg og ungene - enstemming valgt navnet på båten. Vi falt for et navn som har flere betydninger, ikke spesielt maritimt, men veldig dekkende på mange måter samtidig som det er knyttet til familien. Navnet ble Bergtatt - noe jeg i aller høyeste er når det gjelder denne båten! Under et bilde fra Bergtatt på tur langs Nesoddlandet på Bunnefjordssiden i går ettermiddag. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
LM 605 Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Artig og fint båtnavn dere ble enige om der. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Flott båtnavn, og sikkert veldig dekkende! Nå nytter det nok ikke med vanlig musserende under dåpsseremonien......."måtte hell og lykke følge dere på ferden"!! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 15.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2013 Særdeles passende navn spør du meg! Gratulerer! :-) Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Lazyjack Svart 18.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2013 Hvsi du har eller får deg VHF stasjon ombord så kan du skryte av at du er eneste båt i verden(med radiostasjon) som bærer navnet Bergtatt.http://www.itu.int/online/mms/mars/ship_search.sh Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2013 Hvsi du har eller får deg VHF stasjon ombord så kan du skryte av at du er eneste båt i verden(med radiostasjon) som bærer navnet Bergtatt. http://www.itu.int/online/mms/mars/ship_search.sh Hehe, har nok ikke kommet så langt ennå! Men jeg akter å ta et VHF-kurs etter nyttår sammen med Båtførerprøven, så kanskje kommer det etterhvert! Men jeg har fått et MMSi-nummer i det minste! Det er imidlertid et juksenummer som kun kan brukes til å følge oss på marinetraffic ettersom det er knyttet til appen deres på iPaden, har jo ikke noe APS-utstyr ombord, og kommer vel neppe til å få det heller. Er litt "overkill" til en gammel snekke... Ser ut som det fungerer, da jeg kan se båten der når vi er i gang, men det er bare nummeret som kommer fram, ikke navnet og de andre opplysningene jeg har lagt inn. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.