Jump to content

Da har båten fått navn!

Pequod

Recommended Posts

Min nyinnkjøpte båt må jo ha et navn, og etter å ha lagt hodene i bløt og gått gjennom en lang rekke forslag både fra meg selv, ungene og venner, har juryen - bestående av meg og ungene - enstemming valgt navnet på båten.

Vi falt for et navn som har flere betydninger, ikke spesielt maritimt, men veldig dekkende på mange måter samtidig som det er knyttet til familien.

Navnet ble Bergtatt - noe jeg i aller høyeste er når det gjelder denne båten! :smiley:

Under et bilde fra Bergtatt på tur langs Nesoddlandet på Bunnefjordssiden i går ettermiddag.

bilde

Hvsi du har eller får deg VHF stasjon ombord så kan du skryte av at du er eneste båt i verden(med radiostasjon) som bærer navnet Bergtatt.

http://www.itu.int/online/mms/mars/ship_search.sh

Hehe, har nok ikke kommet så langt ennå! Men jeg akter å ta et VHF-kurs etter nyttår sammen med Båtførerprøven, så kanskje kommer det etterhvert!

Men jeg har fått et MMSi-nummer i det minste! Det er imidlertid et juksenummer som kun kan brukes til å følge oss på marinetraffic ettersom det er knyttet til appen deres på iPaden, har jo ikke noe APS-utstyr ombord, og kommer vel neppe til å få det heller. Er litt "overkill" til en gammel snekke...

Ser ut som det fungerer, da jeg kan se båten der når vi er i gang, men det er bare nummeret som kommer fram, ikke navnet og de andre opplysningene jeg har lagt inn.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...