Dykker Startet 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Oktober.2013 Nå er det sonarstrukturer på Navionics webkart. Zoom inn til 200 m etter å ha trykket på sonarknappen på kartet. Kommer dette også til kartbrikkene til plotterene vi har ombord? Link til Navionics kart på WEB http://www.navionics.com/en/webapp Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Findes dette ikke allerede på Navionics Platinum? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Tilgi min ignorans, men hva i all verden er en sonarstruktur? Snakker vi om nyord på linje med dialogsamtale og konsensuspunkt? Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Flott at de forbedrer kartene sine. Har de gjort noe med alle de fordømte røde prikkene som kommer opp i disse kartene også? Haaaater å måtte gå rundt med markøren, markere de røde prikkene, trykke enter, bla i menyen ned til "kartdetaljer" for så å se at det er en "grunne/klippe" på 50 meter, eller i andre tilfeller står 5 meter i kartet også er det en rød prikk i samme område hvor en igjen trykker seg halvt i hjel på kartplotteren for så å finne ut at det er en 1,5 meters grunne og etter min mening langt viktigere enn det fordømte 5-tallet som står ved siden av. Vurderer å pælme ut hele Raymarineopplegget i vinter hvis det ikke blir slutt på disse elendige kartene... Har forsøkt et utall av innstillinger i menyene og sett på hjemmesidene til Belamarin og Navionics, oppdatert kart osv., men ikke funnet noen endelig løsning på å få slutt på disse prikkene Noen som har funnet løsningen, utenom å si takk og farvel til Raymarine og navionics? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Det er mit indtryk at irritationen med de røde sten nu er væk i min iPad version af Navionics. Sitér dette innlegget Link to post
Leieskipper Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Til Kaftein ØL. Det der du nevner har irritert meg også. Etter at jeg kom hjem fra en lengre båttur med mye irritasjon over dette lærte jeg følgende: I alle fall Lowrance HDS9 har et "Rock filter". Som navnet sier kan du sette en grense for hvilke rocks eller punktloddinger du gidder å se på displayet. Jeg satte min på 5 meter, og vips var de fleste røde prikkene borte. Det som irriterer meg nå er at jeg ikke fant det ut før jeg kom på land igjen... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 (redigert) På mine Raymarineplottere (nye c-serie) kan jeg filtrere bort grunner dypere enn det jeg ønsker, f.eks 6 eller 10 meter. Ligger under "kartografi" mener jeg. Irriterte meg i sommer at jeg ikke kunne gjøre det samme på iPaden. Redigert 17.Oktober.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ben Sin Svart 17.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2013 Kjørte en oppdatering på pad'n nå, og de røde kryssene er borte!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 18.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2013 Jeg har også testet de fleste innstillinger under "kartografi", men opplever allikevel store avvik avhengig av hvor vi seiler. Vet at kartgrunnlaget varierer mye fra sted til sted, men kan ikke huske at eks. garmin hadde samme problemer med sine bluechart. Sist jeg oppdaterte plotteren var september i fjord, men får gjøre det på nytt nå og se om det blir bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.