Jump to content

Skrogmodellering i Delftship

maskinstudent

Recommended Posts

Hei hei,

Jeg er en maskin-ingeniør-student som går på Høgskolen i Oslo.

Jeg tar marinteknikk-faget og prøver å modellere et skip i programmet Delftship, jeg lurer på om det er noen her som har erfaringer eller kan dette programmet og som kunne hatt muligheten til å hjelpe meg?

Vet ikke om dette er riktig forum, men håper at noen kan hjelpe meg eller sette meg i kontakt med andre som har denne kompetansen.

Har veldig lyst til å lære dette programmet bedre og ønsker derfor helst privatundervisning.

:)

Har aldrig vært bortti dette programmet. Skal det være et program der du kan gjøre simuleringer og beregninger også, eller det kun i konstruksjonssammenheng? Tok bare en rask google å så at det lå ut gratisversjoner av dette. Rekner med du ikke har tenkt å kjøpe deg en lisens!? Jeg har jobba lit for Ulstein, men det var kun 2D tegninger i AutoCad. Ellers så har jeg vært med på å konstruere en katamaran i Catia, fra IBM. som er det beste programmet jeg har vært bortti. Scania, Boing, og de amerikanske hangarskipene blir konstruert i dette, så det sier lit om programmet. men det er langt fra gratis...

Når det gjelder parametriske 3D programmer så er dem bygget opp nogenlunde på samme måte. Hva bruker Marintek miljøet da? Har ikke skolen programlisenser?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...